عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
لیالی خبرداد
دبیر طرح بشارت ۱۴۵۱ از تشکیل دبیرخانه این طرح ملی در شبکه قرآن و معارف سیما خبرداد.
عقیق:احمد لیایی، دبیر طرح بشارت 1451 در نشست خبری این طرح که ظهر روز سه‌شنبه دوم خردادماه در ساختمان شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد، به توضیحاتی در خصوص این طرح پرداخت و بیان کرد: امسال برای این طرح دبیرخانه‌ای تشکیل شده تا بتوانیم بلافاصله پس از 1451، 1452 را شروع کنیم و همچنین سه جشنواره کلی برای 1451 در نظر گرفته‌ایم که هر بخش به یک نهاد واگذار شده است.

وی در ادامه افزود: رادیو قرآن جشنواره ترتیل سوره‌های ملک و واقعه را خواهد داشت، آثار هنری به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت واگذار شده و خبرگزاری ایکنا نیز بخش شبکه‌های اجتماعی را پشتیبانی می‌کند که در این زمینه مسابقه‌های مختلف در زمینه عکاسی و ... پیش‌بینی شده است.

لیایی در ادامه به زمان پخش طرح قرآنی 1451 از شبکه‌های صداوسیما پرداخت و بیان کرد: این طرح از شبکه یک قبل از خبر 14 و بعد از ساعت 9 شبکه دو قبل از اذان ظهر شبکه سه ساعت 10 صبح شبکه 4 قبل از اذان ظهر شبکه قرآن و معارف سیما هر روز از ساعت 17 تا 19 پخش خواهد شد. همچنین 30 دقیقه پایانی پخش برنامه از شبکه قرآن اختصاص به رقابت دو استان با یکدیگر دارد. همچنین در شبکه قرآن در هر برنامه حدود 200 نفر شرکت‌کننده حضور دارند که چیزی شبیه دورهمی قرآنی را شاهد آن هستیم که سیدوحید مرتضوی اجرای آن را برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: این برنامه از شبکه آموزش از ساعت 15:30 تا 16 کودک و نوجوان 18:30 تا 19 ، سلامت 17:30 تا 18 روی آنتن می‌رود و البته ساعت پخش برنامه از شبکه‌های 5 و امید هنوز مشخص نشده است. علاوه بر این از رادیو قرآن، جوان، ایران، سلامت و تهران نیز این برنامه پخش می‌شود.

لیایی در ادامه افزود: برخی نهادهای مشارکت‌کننده در این طرح نیز عبارت‌اند از دارالقرآن بسیج، نیروی انتظامی، ستاد عالی کانون مساجد که 4 هزار کلاس را پیش‌بینی کرده‌اند، حوزه‌های علمیه، شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به پخش زنده مراسم دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نخست ماه مبارک رمضان طرح قرآنی 1451 از دومین روز ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود، همچنین سعی کرده‌ایم اختتامیه‌ای باشکوه برای این طرح در نظر بگیریم و احتمالا اول یا دوم شهریور اختتامیه این طرح در مصلی امام خمینی(ره) خواهد بود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین