عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
ظریف منش خبر داد:
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر از برگزاری دومین کنگره ملی غدیر در شهریور ماه سال جاری خبر داد.
عقیق:دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری همزمان با بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال آن خادم غدیر در دهه ی امامت و ولایت سال جاری ( شهریور ماه) برگزار خواهد شد .

حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر و رئیس این کنگره ی علمی در گفتگویی با اشاره به سابقه ی انقلابی و خدمات شایان ذکر علامه عسگری گفت: این کنگره  به عنوان یکی از برنامه های مهم بنیاد و در راستای بسط و گسترش معارف غدیری و تجلیل از خادمین غدیر و ولایت برگزارخواهد شد .

مدیرعامل بنیاد سپس اضافه کرد: خدمات علامه آیت الله سید مرتضی عسگری (ره) به دنیای اسلام و بویژه جهان تشیّع ، بسیار حائز اهمیت است . ایشان با نگاشتن کتابهایی در موضوعات کلام ، فقه ، تفسیر ، تاریخ و... خردمندی ، فرزانگی ، هنرمندی و نبوغ خود را ظاهر نمود .

وی گفت : درکنار آن مجاهدت های علمی و فرهنگی  در ایران و عراق بود که علامه عسگری ، دانشکدۀ  اصول دین را پایه ریزی و تاسیس نمود . در اهمیت تاسیس دانشکده ی اصوال الدین همین بس که مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی" ره " به علامه عسگری در زمان حیاتشان نامه‌ای نوشتند و در آن نامه ذکر کردند که من از شما خواهش می‌کنم که اسم من را در دانشکده خودتان بنویسید تا روز قیامت جزو خدمت‌گزاران دانشکده اصول دین محشور شوم .

ظریف منش ادامه داد : در سالهای گذشته بنیاد بین المللی غدیر اولین کنگره ی ملی غدیر را با بزرگداشت نام و یاد عالم وارسته علامه حاج شیخ عبدالحسین امینی صاحب اثر گرانقدر الغدیر و با حضور شخصیتهای علمی و فرهنگی کشور در دانشگاه تهران برگزار نمود و اکنون این بنیاد بنا دارد که در خلال سالهای آتی در جهت الگو سازی و آشناسازی نسل جوان انقلابی و پژوهشگر با اسطوره ها و شخصیت های برجسته ی جهان تشیّع ، سلسله همایش ها و کنگره های علمی را برگزار و راه و سیره ی بزرگان علم و دیانت را در بسط و گسترش فرهنگ متعالی تشیّع ناب علوی بصورت کاملا کارشناسی و ترویجی برای آیندگان روشن و مدون نماید .

قابل ذکر است که اولین کنگرۀ ملی غدیر با هدف گرامیداشت مرحوم علامۀ امینی درسال 1391 برگزار گردید . این روابط عمومی اعلام کرد بزودی زمان و مکان دقیق برگزاری این همایش در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد .


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین