عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
پاسخ آیت الله مکارم به یک شبهه:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ افرادی که معتقدند،اگر مفاسد زیاد شود، امام زمان (عج) ظهور می کند، پس امر به معروف نکنیم تا ظلم زیاد شود، گفتند: این فکر انحرافی و تعطیل کردن فریضه امر به معروف است و نباید با این گونه سخنان فریضه امر به معروف را تعطیل کرد.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار طلاب و فضلای زنجانی حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد گفتند: مردم زنجان درمسائل مختلف درخشش خاصی دارندو نمونه آن عالمان بزرگ و آثار آنها است  که نشان می دهد این شهر عالم پرور و عالم خیز است.

این مرجع تقلید به اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) درباره جایگاه و ثمرات علم افزودند: اولین ثمره علم، تقوا است؛ انسان با تقوا نسبت به حوادث بی تفاوت نیست، تقوا ترمزی در مقابل بد اخلاقی ها است.

معظم له با بیان این که چرا ثمره علم تقوا است گفتند: چون انسان را به خدا و قیامت آشنا می کند، بنابراین اگر عالمی بی تقوا باشد، بدانید این فرد جاهلی در لباس عالم است، ثمره دوم و سوم فاصله گرفتن از هوا پرستی و پیروی کردن از حق است؛ علم باعث می شود شخص حق را بشناسد و از حق پیروی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ثمره دیگر علم، دوری ازگناه  است؛ کسی که می داند فلان عمل گناه است به سمت آن نمی رود چه بسا آن را انجام دهد؛  محبت دوستان از برکت دیگر علم افزایی است؛ زمانی که زندگی اجتماعی باشد کسب آن به محبت است، عالم است که قدر عالم، متعلم و افراد با ایمان را می داند.

 ایشان افزودند: انسان عالم می داند که علم حد و مرزی ندارد و به دنبال یادگیری و در نتیجه پیشرفت علم است؛ تمام علوم 27 حرف است که دو حرف آن در اختیار بشر و باقی آن در دست امام معصوم(ع) است و با آمدن حضرت حجت(عج) علوم منتشر می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: انسان عالم، متکبر نیست؛ متواضع است؛ عالم کسی است که در برابر عالم خاضع باشد، خیلی از وقت ها از شاگردان چیزی یاد می گیریم. در نجف که درس می خواندیم، شاگردانی در کلاس اشکال می کردند و گاهی شاگردان پاسخ می دادند و آن استاد گوش می داد، این یعنی تواضع استاد، عالم باید دارای این خصوصیات باشد.

این مرجع تقلید در پاسخ  افرادی معتقدند،اگر مفاسد زیاد شود، امام زمان (عج) ظهور می کند، پس امر به معروف نکنیم تا ظلم زیاد شود، گفتند: این فکر انحرافی و تعطیل کردن فریضه امر به معروف است و نباید با این گونه سخنان فریضه امر به معروف را تعطیل کرد.

معظم له با بیان این که اگر به دنبال  ظهور امام زمان(ع) می باشیم، باید هسته ایمان و عمل صالح زیاد شود، نه اینکه اجازه دهیم مفاسد زیاد شود تا حضرت ظهورکنند، گفتند: زمانی حضرت خواهند آمد که جامعه سالم  ایجاد کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین