عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی، بر لزوم شرکت همگانی در انتخابات پیش رو تاکید کردند.
عقیق:حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و بسیجیان شهرستان طبس استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به انتخابات پیش رو، گفتند: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همه مردم است و در درجه دوم تلاش در انتخاب اصلح می باشد. اصلح فردی است که روحیه جهادی داشته باشد و در مقام عمل  استکبارستیز  باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شکر گزاری در اسلام، بیان کردند: شکرگزاری یکی از مهمترین سفارشات قرآن کریم به بندگان است؛ در آیات صریح الهی بیان کرده اند که اگر انسان شکرگزار باشد، خیل نعمت‌ها به‌سوی وی روانه می‌شود.

ایشان گفتند: در 73 آیه از قرآن به‌صراحت از ما درباره شکرگزاری خواسته‌ شده، افزود: نعمت ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی است و بقیه نعمت‌ها هم در اثر همین نعمت به وجود آمده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: مردم ما به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را شکل دادند که با فساد مقابله کنند و یکی از مهمترین مظاهر فساد رواج اشرافی گری در کشور بود و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب و علما و دلسوزان انقلاب نسبت به نفوذ روحیه اشرافی‌گری در بین مسئولان هشدار می دهند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که استبداد و اشرافی‌گری هیچ جایی در اسلام ندارد، اظهارکردند: این مسایل همگی از تحمیلاتی است که بر اسلام شده که با انقلاب اسلامی بخش عظیمی از این انحرافات از بین رفت.

ایشان گفتند: انقلاب دارای 3 رکن اصلی است که رکن اول آن اسلام و تعلیمات دینی، رکن دوم مردمی‌بودن انقلاب بوده و رکن سوم و مهم انقلاب ولایت‌فقیه است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه ابراز کردند: اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم نبود امروز کار در سوریه و عراق تا این اندازه پیشرفت نمی‌کرد و شاهد تحولات دیگری بودیم.

معظم له بیان کردند: انقلاب اسلامی بود که باعث رشد اندیشه دینی دربین مردم و حکومت و همچنین افزایش عزت ملی شد؛ نباید فراموش کنیم که تا قبل از انقلاب وابستگی و سرسپردگی در تمام بخش‌های کشور ریشه دوانده بود که با ندای آزادی‌بخش امام راحل عزت و استقلال به کشور  بازگشت.

ایشان با اشاره به سفر آینده رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت: ترامپ درصدد ملاقات با شاه سعودی و سران رژیم صهیونیستی است که باید توانایی تحلیل درباره چرایی این سفر و ملاقات‌ها داشته باشیم.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین