عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
نماینده ولی فقیه در سوریه:
حجت الاسلام طباطبایی اشکذری در حرم امام رضا(ع) گفت: کسانی که وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شده اند، بدانند دولت جمهوری اسلامی هم در رفتار و هم در گفتار باید زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود(۰عج) باشد و تخریب، وعده های دروغ و گزارش کارهای انجام نداده انصاف نیست.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با بیان اینکه حضرت مهدی موعود(عج) احیاگر و زنده کننده سنت حسنه پیامبر(ص) و خوش‌خلقی در جامعه هستند، اظهار داشت: اخلاق انسانی قبل از آنکه یک اصل اسلامی باشد، از مسائل مهم بشری است که اسلام روی این اصل مهر تأیید زده است و تمام ادیان بشری اعم از مسلمان و غیر‌مسلمان به خصوص اسلام، مسیحیت و یهودی اعتقاد به اخلاق دارند.
 
نماینده ولی فقیه در سوریه عنوان کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند: هرکس می‌خواهد از یاران امام زمان(عج) باشد باید دارای سه شرط باشد؛  اول اینکه منتظر باشد، انتظار حرکت است نه نشستن، تحرک است نه توقف، انتظار عمل است نه سکوت، دوم اهل ورع و تقوا باشد، سوم ملبس به خوش‌خلقی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه هدف ظهور امام زمان(عج) تحقق عدالت و انصاف در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیازمند انصاف است توجه کنیم آیا انصاف در دولت، بازار، دانشگاه، حوزه و خانه‌های ما دیده می شود؟ آیا انصاف اجتماعی در گفتار و قضاوت‌ دیده می شود.
 
رفتار و گفتار دولت مهدوی صادقانه است
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری با بیان اینکه تخریب، وعده های دروغ، انصاف نیست، افزود: کسانی که وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شده اند، بدانند دولت حمهوری اسلامی هم در رفتار و هم در گفتار باید زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی موعود(عج) باشد و سیره امام زمان را سرلوحه کارش قرار دهد زیرا حضرت مهدی(عج) وقتی قیام می کنند دولت باطل از بین می رود و هرآنچه غیر از حق و غیر واقعی باشد باطل است.
 
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه که در رأس این نظام قرار دارند فردی صالح و حجت الهی اند که مردم با گرایش به ایشان و هم‌جنین امام راحل(ره) به معنویت و خدایی بودن گرایش پیدا کرده و اهل عبادت می‌شوند.
 
دولت مهدوی به سراغ اصلح می‌رود
 
وی افزود: چنانچه اگر احکام اجرایی جامعه به دست کسی بیفتد که فاقد این صلاحیت در حد خود باشد، قطعا روند افکار جامعه به سمت وسوی درستی حرکت نمی کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری بیان کرد: یار امام زمان(عج) به سراغ انتخاب اصلح می‌رود؛ به اینکه کدام یک از نامزدهای ریاست جمهوری می تواند زمینه ساز دولت مهدوی باشند و در ترویج سیره بقیةالله(عج) موفق‌تر می تواند عمل کند، در انتخابش توجه می‌کند. بنابراین به قبل و بعد بودن، جدید یا قدیمی بودن افراد توجهی ندارند بلکه باید دید تا چه حد با ملاک های دولت مهدوی هماهنگی دارند.
 
وی با بیان اینکه ظهور علامت‌ها و شرایطی دارد، ابراز کرد: ما به دنبال علائم ظهور هستیم و متأسفانه به دنبال شرایط ظهور نیستیم، در حالی که علامت‌های آن در دست خدای متعال و ما مسئول فراهم آوردن شرایط ظهور هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: آشنایی با امام زمان(عج) از شرایط ظهور است؛ اینکه مردم اهل ورع، تقوا، انصاف، صداقت و حیا باشند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین