عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
حاج منصور ارضی در مراسم هفتگی دعای کمیل در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
مناجات شعبانیه در طول ایام سال خوانده شود خوب است ولی الان نوبرانه این دعا است پس ماه شعبان یک سری دعا دارد که ما به آن توجه نمی‌کنیم مخصوصاً صلواتی که صبح‌ها بعد از نماز وارد است

عقیق: مراسم هفتگی قرائت دعای کمیل با حضور جمعی از شب زنده داران و زائرین در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را بخوانید:

 اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَ لا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ 

خدایا براى ما در ماه رجب و شعبان برکت قرار ده، و ما را به ماه رمضان برسان، و بر روزه رمضان و بیدارى شب و نگهدارى زبان و فروبستن چشم کمک فرما، و بهره ما را از ماه رمضان، گرسنگى و تشنگى قرار مده.

 

فضائل ماه شعبان و فیض مناجات شعبانیه نوبرانه دعا در این ماه است

از این دعا معلوم می‌شود واقعاً برای عده‌ی این ماه مبارک است. تجلی ماه شعبان بسیار زیاد و شعبه شعبه است و هر شعبه نیز یک خیرو ثواب دارد ولی اصلی‌ترین شعبه آن که فیض عظیمی نیز در آن نهفته است همین عرض صلوات است که ما به آن شاید بی توجه باشیم .

 

"اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم اَللّهُمَ عَجّــــِلْ

لذا دعاهایی که در ماه شعبان رسیده نیز اکثراً با صلوات شروع می‌شود ویا به صلوات می‌رسد و یا با صلوات ختم می‌شود. زیبایی دیگر این ماه ،مناجات شعبانیه است که همه اهل بیت و خاندان ائمه اطهار با آن مأنوس بودند و آن را ختم می‌نمودند و خوب است این مناجات را در شبانه روز تقسیم کنیم و ما نیز ختم کنیم. بیشتر دوستان ما که با دین و مذهب آشنا هستند و یا محب اهل بیت هستند از دعا دور هستند و شاید حوصله دعا ندارند، و از آنجایی که قسمت اعظم دعا برای مبارزه با شیاطین و افسون‌های آنها است و گره‌های این چنینی را می‌گشاید، بی توجهی به آن باعث می‌شود این گره‌ها جایی انسان را زمین گیر کند به شکلی که نتواند به راحتی بلند شود.

می گویند سعی کنید میوه را به فصل بخورید - حالا شما هر میوه ای را بخواهید می‌توانید در بازار تهیه کنید – و مثل همین هردعایی را شما متناسب با زمان بخوانید مثل ماه رجب که چندین دعا مخصوص این ماه می‌باشد و حتی یک زیارت مخصوصه دارد به شکلی که ما هیچ ماهی نداریم که زیارت مخصوصه داشته باشد. مناجات شعبانیه در طول ایام سال خوانده شود خوب است ولی الان نوبرانه این دعا است پس ماه شعبان یک سری دعا دارد که ما به آن توجه نمی‌کنیم مخصوصاً صلواتی که صبح‌ها بعد از نماز وارد است:

"اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِیَاءِ الرَّاضِینَ الْمَرْضِیِّینَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِکَ وَ بَارِکْ عَلَیْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَکَاتِکَ وَ السَّلاَمُ عَلَیْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ‏"

خدایا درود فرست بر محمدو آل محمد (ص) که اوصیاء پسندیدگان خدا و خلقند با نیکوتر تحیت و درود و برکت فرست بر آنان به نیکوتر برکات خود و درود بر آنها و بر ارواح و ابدان پاک آنها و رحمت و برکات خدا بر آنها باد.

مخصوصاً بدانید این صلوات در این ایام بعد از نماز بسیار مناسب است. مناجات شعبانیه نیز همین حالت را دارد چون مخصوص این زمان است و دعای نوبرانه این ایام است و اثر وضعی خوبی دارد. بعد هم فرمودند ماه شعبان خداوند شعبه شعبه جایگاه دارد هم برای سوخت و هم برای ساخت ، این یعنی خداوند در این ماه برای ما تهیه دیده است ، شیطان به همین دلیل می‌گوید من هم همین کار را میکنم، فلذا آنها که به سمت خداوند می‌روند را در آویخته گان به شاخه طوبی می‌نامند که از همان روز اول ماه مشخص می‌شود یعنی همان اول ماه شروع کنید به صدقه دادن ، یا کمک کردن به دیگران – در مفاتیح توضیح داده شده است – و هرکس هم خود را مشغول به گناه سازد جزء درآویخته گان به درخت زقوم می‌شود.آشکارا از همین ابتدای ماه شعبان دو شاخص بیان می‌شود، یک عده به سوی درخت طوبی که اصل آن اهل بیت هستند حرکت میکنند و یک عده به درخت شیاطین آویزان می‌شوند.


توصیه‌های حاج منصور ارضی به مناسبت ایام ماه شعبان

لذا بعضی از دوستان می‌گفتند از همان ماه شعبان جدل کردن و درگیر شدن ، باب می‌شود که اتفاقاً الان با مصادف  شدن انتخابات بازار آن داغ می‌شود و البته عده ای آمده اند برای انتخابات که سابقه‌ی بدی ندارند و یا کارنامه قابل قبولی دارند و حالا بنده و یا کسی از پیرغلام‌ها دمی بزنند و از کسی حمایت کنند، عده ای دیگر از اهل هیئت می‌گویند چون حاجی حمایت کرده ما حمایت نمی‌کنیم! این‌ها نشان می‌دهد که به دنبال جدل هستیم. یا می‌خواهد درآویخته به شاخه طوبی باشیم و یا به سوی درخت زقوم حرکت میکنیم. حالا شما حواستان به این درگیری‌ها و جدل‌ها باشد ، و هرکس هم آلوده شده شما به دنبال تکلیف خود باشید ...

روزه در ماه شعبان بسیار ثواب دارد ولی شرط مکارم اخلاق را نیز رعایت کند که اخلاق خوش هم اثر خوبی بر دیگران و خودمی گذارد، به حق الناس توجه داشته باشید، که این خیلی هم سخت است ولی باعث می‌شود ادعایی نداشته باشیم و بی ریا به دنبال مشکلات اخلاقی و رفتاری خود باشیم در این ماه به دنبال درخواست روزی از خداوند باشیم و عبادت خود را بی توقع و حرف ادامه دهیم مناجات شعبانیه را همه اهل بیت در این ماه می‌خواندند، این مناحات مانند زیارت حضرت معصومه است چون همه اهل بیت را زیارت میکنیم.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین