عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
به مناسبت روز معلم برگزار شد:
همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم و استاد، شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی از استاد خود تقدیر و تجلیل کردند.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم و اعیاد شعبانیه گفتند: این ایامی که به خاطر موالید الهی از برکت خاصی برخوردار شد به حضرت مهدی(ع)، رهبر انقلاب، مراجع، حوزه های علمیه، اساتید و فضلا و پژوهشگران تبریک عرض می کنم و از ذات حضرت حق مسالت می کنم خیر و صلاح را عنایت کند.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب افزودند: راه خوبی انتخاب کرده اید و جان و عمرتان را در راه خدا هزینه می کنید و او عوض و معوض هر دو را به شما می دهد ، اما بعضی ها راه کج کرده اند و به طوری مشغول شده اند که عوض و معوض را در اختیار دشمن قرار می دهند.

ایشان عنوان کردند: کسی که راه شیطان را انتخاب کرده خسارت دیده و تجارت و خاسره انجام داده است و عوض و معوض را در اختیار دشمن قرار داده است.

معظم له گفتند: شیطان از ما هویت می طلبد، این طور نیست که به من چیزی بدهد، بلکه از ما تنها می گیرید، شیطان مستقیم به خدا سوگند خورده و گفت: من چیزی به پیروانت نمی دهم.

این مرجع تقلید در ادامه  گفتند: امروز که تولد امام سجاد(ع) است ، این بزرگوار فرمودند: تو تنها خریداری هستی که آگاهی مزایده میزنی و اعلام کردیم جان و قلم و آبرو می خواهد، به چه کسی بفروشیم، چه کسی بهتر از خدا که سود بیشتر در مقابل جان و قلم و آبرو می دهد.

ایشان افزودند: هر کسی به بیراهه رفته ، پشیمان شده است، سالکان طریق الی الله مانند حضرت زکریای آدم که در همین قبرستان شیخان مدفون است با خدا تجارت رابحه کرده است و در این شهر مانده و برای دین خدا تلاش کرد و خدا هم به برکت این عالمان دین ، عذاب را از شهر همانند انبیا و معصومین بر می دارد ، آیا این کم مقامی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ما هم موظفیم خود را عرضه کنیم و جان و مال خود را با خدا معامله کنیم و با او تجارت رابحه انجام دهیم و مانند عالمان ربانی در منطقه موثر واقع شویم.

خاطرنشان می شود: شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم و استاد، از زحمات استاد خود  تقدیر و تجلیل کردند و همچنین حضرت آیت الله جوادی آملی از پرتال علامه طباطبایی رونمایی کردند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین