عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
به مناسبت اعیاد شعبانیه
ویژه‌برنامه «زیارت گل» همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه از ۱۰ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در میدان امام حسین (ع) پذیرای شهروندان است.
عقیق:سید علیرضا فاطمیان‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای شهر از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت اعیاد شعبانیه در میدان آیینی امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این برنامه‌ها «زیارت گل» نام دارد و در دو بخش مجزا برگزار می‌شود. ابتدا مراسم گلاب‌گیری با آداب و تشریفات خاص خود توسط گلاب گیران شهر قمصر اجرا می‌شود و در بخش بعدی پس از خریداری و نذر گلاب توسط شهروندان، کاروان خدام الحسین (ع) برای غبارروبی از مزار سید و سالار شهیدان عازم کربلا می‌شوند. برنامه گلاب‌گیری از روز ۱۰ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برقرار است.

وی افزود: هدف‌گذاری ما این است که با یاری شهروندان گلاب مورد نیاز برای یک سال غبارروبی حرم‌های عتبات عالیات فراهم شود. به جز گلاب‌گیری، غرفه‌های دیگری از جمله فروش عرقیجات، فروش گل و گیاه، ستاد بازسازی عتبات عالیات، صنایع دستی و سوغات کاشان، قم، نذر حرم (اهدای گلاب)، بازی کودک، فرهنگ‌سرای زیارت و... نیز برپاست که علاقه‌مندان می‌توانند از این ایستگاه‌های فرهنگی بهره ببرند.

فاطمیان‌پور ادامه داد: در روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ جشن‌های مفصلی برای ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) برپا می‌شود. همچنین در سه روز منتهی به نیمه شعبان در همین ساعت جشن ولادت امام زمان (عج) با اجرای برنامه‌های گوناگون اجرا خواهد شد. نمایش‌های میدانی با موضوع فضائل اهل بیت (ع) و نورافشانی در فضای میدان امام حسین (ع) دیگر برنامه‌های «زیارت گل» است.

علاقه‌مندان برای استفاده از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری و فرهنگ‌سرای شهر به مناسبت اعیاد شعبانیه می‌توانند در ساعت یادشده به میدان آیینی امام حسین (ع) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۲۲۲۱۰ تماس بگیرند.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین