عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
حائری زاده:
اگر امام حسین(ع) نبودند، دین اسلام به کلی از میان می رفت.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده در گفت و گویی با اشاره به عظمت معنوی امام حسین(ع) بیان کرد: سید الشهداء(ع) علت مقعیه دین هستند. منظور از علت مقعیه همان علت اصلی برای باقی ماندن است. به عبارت بهتر اگر امام حسین(ع) نبودند، دین اسلام به کلی از میان می رفت. همین نکته در خصوص امام حسین(ع) ایشان را از دیگر امامان کمی متمایز می کند.

حائری زاده افزود: به دلیل تأثیر فراوان ایشان در حفظ دین است که شیعیان در جزئی ترین کارهایشان مانند یاد کردن سید الشهداء هنگام آب خوردن، حرام نبودن خوردن تربت ایشان، 83 زیارت مختص امام حسین(ع) است. این تعداد زیارت برای هیچ امام دیگری ذکر نشده است.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد حسین بن علی(ع) گفت: امام حسین(ع) ویژگی هایی دارند که دیگر امامان ندارند. برای مثال زیارت های فراوانی که از امام حسین(ع) در زمان های مختلف سفارش شده است، مانند زیارت عاشورا که خواندنش در شب نیمه شعبان، عید قربان و دیگر زمان های سفارش شده است. یا برکاتی که برای زیارت کربلا و خواندن نماز بر تربت ایشان ذکر شده است. خوردن تربت هیچ مکان و متعلق به هیچ امامی جایز نیست، جز تربت امام حسین(ع). این ها نشان می دهد که وجه تمایزی میان ایشان و دیگر امامان است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اتفاقاتی که در زمان به دنیا آمدن امام حسین(ع) افتاده است، اظهار کرد: در عیون اخبار الرضا آمده است، زمانی که امام حسین(ع) به دنیا آمدند، پیامبر(ص) به دلیل آگاهی از سرنوشت ایشان و ظلمی که با خاندان اهل بیت(ع) در کربلا خواهد شد، گریستند. سپس اذان و اقامه بر گوش حضرت(ع) خواندند و از آن زمان خواندن اذان اقامه در گوش نوزاد تبدیل به سنت شد. هر چند این کار را پیامبر(ص) برای امام حسن(ع) هم انجام داده بودند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین