عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
گام بلندي ديگر در توسعه "ديپلماسي زيارت"
توليت‌هاي اعتاب مقدسه جهان اسلام به اتفاق آراء كليات و رئوس منشور حقوق زائر را تصويب كردند.
عقیق:به‌نقل از آستان‌نيوز، حجت‌الاسلام سيدجلال حسيني اظهار داشت: اجلاسيه دوم با حضور توليت‌هاي آستان‌هاي مقدس جهان اسلام به كار خود پايان داد و تدوين منشور حقوق زائر در اعتاب مقدسه با نظر مثبت كليه اعضا به تصويب رسيد.

وي افزود: در اين نشست سه روزه كه با حضور توليت‌هاي اعتاب مقدسه و معاونان آن‌ها برگزار شد، حقوق زائران به‌عنوان شعار اجلاسيه دوم در سه نشست كارشناسي مورد بحث و تبيين قرار گرفت و در پايان منشور حقوق زائران در اعتاب مقدسه، به اتفاق آرا به تصويب رسيد.

دبير اجلاسيه اعتاب مقدسه جهان اسلام گفت: در اجلاس دوم رئوس و جهت‌گيري‌هاي كلي منشور حقوق زائر در 18 بند به تصويب توليت‌هاي آستان‌هاي مطهر اهل بيت(ع) رسيد.

حسيني رشد و تعالي معنوي زائران، آگاهي از معارف ناب اسلامي و مكتب اهل بيت (ع)، برخورداري از خدمات باكيفيت و تسهيل در امر زيارت را از مهمترين بندهاي منشور حقوق زائر برشمرد و افزود: دسترسي آسان به خدمات بهداشتي و درماني، فراهم‌آوردن زمينه رشد و تعالي معنوي و حل مشكلات رواديد زائران، فراهم‌كردن زمينه‌هاي تامين امنيت جاني زائر و پوسش بيمه خدمات‌درماني از ديگر رئوس و كليات حقوق زائر است كه به تصويب توليت‌هاي اعتاب مقدسه رسيد.

وي با بيان اين‌كه در اين دوره نسبت به اجلاسيه اول پيشرفت خوبي صورت گرفت، تصريح كرد: ريل‌گذاري اين اجلاسيه با تدوين آيين‌نامه‌هاي داخلي و كميته‌هاي فني تخصصي فرعي براي تحقق همكاري‌هاي جامع ميان اعتاب به انجام رسيده است.

حسيني گفت: با تأكيد توليت‌ها بر توسعه و تعميق همكاري‌ها، اميدواريم در سال آينده اقدامات عملياتي مشترك بين اعتاب انجام پذيرد. اين اجلاسيه به‌دنبال توسعه ديپلماسي زيارت در جهان اسلام است و ما امروز شاهد همگرايي بيشتر بين اعتاب مقدس هستيم.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي با تأكيد بر ضرورت هم افقي اعتاب مقدسه، افزود: پرهيز از تفرقه و اختلاف بين مسلمانان و يكپارچگي در برابر جبهه استكبار و اهتمام به جايگاه مرجعيت و زعامت ديني از مهمترين دستاوردهاي اجلاسيه اعتاب مقدس است.

حسيني خاطرنشان كرد: با طراحي چارچوب‌هاي قانوني در آينده شاهد حضور اعضاي ديگري از ساير كشورهاي اسلامي در جمع خود خواهيم بود. همچنين اجلاس سوم با اجماع اعضا در دهم رجب سال آينده در شهر كاظمين به ميزباني عتبه مقدسه كاظميه برگزار مي‌شود و برابر با آيين‌نامه اجلاس، رياست اجلاس كه تا اين دوره برعهده توليت آستان قدس رضوي بود به ميزبان اجلاس دوم آقاي سيد جعفر الموسوي توليت آستان مقدس حسيني انتقال يافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین