عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
استاندار كرمانشاه از بازگشايي مرز خسروي به روي زائران در اربعين امسال خبر دارد و در عين حال گفت: قطار غرب تا 30 خردادماه امسال به كرمانشاه مي رسد.
عقیق:اسدالله رازاني در نشست خبري كه در جريان سفر جمعي از خبرنگاران گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي به استان كرمانشاه به منظور آشنايي و معرفي ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي گردشگري اين استان برگزار شد، با اشاره به پيوستگي‌هاي تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري اين استان، از برنامه‌اي مشترك با استان كردستان براي ثبت منطقه اورامان و تعريف مسير گردشگري در منطقه‌اي معروف به "هزار ماسوله"، خبر داد و در ادامه اظهار كرد: كرمانشاه معبر اصلي مسافران و راه عتبات عاليات است، براي همين بازگشايي مرز خسروي در دستور كار دولت قرار گرفته كه وعده آن را براي اربعين سال 96 داده اند.

وي درباره تامين امنيت در استان (ديالي) هم مرز با خسروي در خاك عراق كه تا كنون اصلي‌ترين چالش براي بازگشايي اين مرز بود، توضيح داد: تردد تجار و مسافر از اين مرز درحال حاضر جريان دارد، دفتر كنسولي نيز در آن محدوده مستقر است، مسدود شدن اين مرز به روي زائران به خاطر تحركات گروه‌هاي تكفيري بود كه اكنون با توجه به اوضاع كنوني، در ستاد اربعين سال 96 سياست‌گذاري و تصميم گيري شده كه مرز خسروي در اربعين امسال به روي زائران نيز گشوده شود. مقامات دولت عراق نيز متعهد هستند امنيت اين مرز را هم همانند ساير نقاط مرزي كشورشان تامين كنند.

رازاني اضافه كرد: ممكن است در سال اول اجرايِ اين تصميم، تردد به چند استان محدود شود تا تجهيز و شرايط آن براي جمعيت بيشتري مهيا شود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین