عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
آیت الله مظاهری:
منبرها، روضه ها و توسل به ائمه معصومین(ع) برای شیعیان نعمت است و این نعمت از بالاترین نعمت ها است و نباید از دست بدهیم که خیر دنیا و آخرت نیز در همین توسل ها، منبرها و روضه ها است.
عقیق:آیت الله العظمی حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در در س اخلاق این هفته با اشاره به حلول ماه شعبان و چهار ولادت در این ماه اظهارداشت: ولادت امام حسین(ع) در این ماه فرصتی است که در این درس اخلاق پیرامون امتیازات امام حسین(ع) مطالبی را ارائه کنم.
وی افزود: علاقه ویژه پیامبر(ص) نسبت به امام حسین(ع) از امتیاز این امام همام است که همواره پیرامون توجه پیامبر(ص) نسبت به امام حسین مطالبی را فراگرفته ایم.
آیت الله مظاهری با بیان روایتی از پیامبر(ص) که امام حسین(ع) حرارتی در دل شیعیان دارد که این حرارت تا قیامت خاموش نمی شود، تصریح کرد: این حرارت و علاقه مردم به امام حسین(ع) تا در ایام ظهور امام زمان(عج) و رجعت نیز خاموش نمی شود.
وی ادامه داد: وجود این حرارت در دل شیعیان مایه افتخار برای تشیع است و نباید بگذاریم این حرارت در دل ما کم شود و همواره علی رغم وجود عشق و محبت کودکانمان به امام حسین(ع) اما باید تلاش کنیم که این حرارت و علاقه کاسته نشود.
رئیس حوزه علمیه اصفهان تربت امام حسین(ع) را نیز از ویژگی های آن حضرت دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه علما و فقها خوردن خاک را جایز نمی دانند اما در خصوص تربت امام حسین(ع) می گویند مایه شفاست.
وی اهمیت روضه امام حسین(ع) را نیز از ویژگی های آن حضرت دانست و خاطرنشان کرد: منبر بدون روضه امام حسین(ع) مانند غذای بدون نمک است و باید منبرهای با روضه همراه باشد و نباید روضه از منبرها و جلسات سخنرانی حذف شود.
این مرجع تقلید عالم تشیع افزود: منبرها، روضه ها و توسل به ائمه معصومین(ع) برای شیعیان نعمت است و این نعمت از بالاترین نعمت ها است و نباید از دست بدهیم که خیر دنیا و آخرت نیز در همین توسل ها، منبرها و روضه ها است.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین