عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که با دعوای سیاسی به ساحت مقدس امام رضا(ع) هتاکی می‌کنند نور حق در دل‌های آنها خاموش شده و دنبال از بین بردن حقیقت هستند.
عقیق:حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، پنج‌شنبه 7 اردیبهشت در هیات شهدای گمنام منیریه به سخنرانی پرداخته و گفت: از همان زمان پیامبر(ص) برخی با امیرمومنان علی(ع) دشمنی آشکار و پنهان داشتند.

وی افزود: پیامبر(ص) همواره در بیان فضائل امیرمومنان امام علی(ع) با احتیاط رفتار می کردند چراکه نسبت به دشمنی‌های آشکار و پنهان کینه‌توزان احسان نگرانی داشتند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به واقعه غدیر عنوان کرد: اگر پیامبر(ص) با افکار عمومی حاکم در مدینه و دشمنی دشمنان مقابله جدی نداشتند به علت نبود ظرفیت و درک مردم آن زمان بود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیامبر(ص) در ابلاغ وصایت و جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) به علت نفاق مردم نسبت به ایشان با احتیاط عمل کردند تا اینکه خداوند بر ایشان آیه نازل فرمودند که در مضمون این آیه چنین اشاره شده «ای پیامبر! اگر وصایت را ابلاغ نکنی در امر رسالتت چیزی از تو قبول نخواهم کرد، من تو را از نگاه مردم و مسخره کنندگان حفظ خواهم کرد».

وی بیان داشت: در یکی از جلسات که قرار بود پیامبر(ص) امیرمومنان امام علی(ع) را به عنوان جانشنین خود معرفی فرمایند همین دشمنان و سیاسیون مدینه با خالی کردن صحنه مقابل پیامبر(ص) غربت و نفاق بر علیه امیرمومنان امام علی(ع) را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه برخی نفاق را صرفا اخلاقی و اعتقادی می‌دانند در حالیکه دشمنی مردم با ولی‌خدا آثار سیاسی دارد، اظهار داشت: مخالفت با ولی خدا یک موضوع سیاسی و اعتقادی است، برخی از مردم مدینه در سینه بغض امام علی(ع) داشتند آنها در ظاهر نسبت به امام ابراز مودت کرده و در نهان با ایشان دشمنی می‌ورزیدند که برخی از این دشمنی‌ها نیز گاهی آشکار شده و خود را بروز می‌داد.

وی با اشاره به دلایل جبهه گیری‌ها و دشمنی‌های برخی از به ظاهر مسلمانان با امام علی(ع)، ابراز کرد: امام علی(ع) به پیامبر(ص) چنین می‌فرمایند: ای رسول خدا! برای من دعا کن مردم مرا دوست داشته باشند و محبتی از من در دل مومنان ایجاد شود؛ خداوند در این هنگام آیه نازل کرد و فرمود: هر مومنی تو را دوست دارد؛ دشمنان امام علی(ع)، مومن نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز برخی از نامزدها خط و مشی ثابتی دارند اما متاسفانه برخی دیگر سریع جبهه گرفته و به فحش و ناسزاگویی می‌پردازند تا جایی که و به ساحت مقدس امام رضا(ع) نیز توهین می‌کنند و برخی نیز با کف و سوت این عمل را تایید می‌کنند؛ جای بسی تاسف است.

حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: انقلابیون با منطق و در فضای آرام سخن می‌گوید اما انسان‌های بی‌منطق هستند که با هتاکی به ساحت مقدس امام رضا(ع) و مردم انقلابی سخن می‌گویند، چنین اشخاصی با ایجاد تشویش و دعوای سیاسی قصد دارند انقلابی‌ها را به جوش و خروش آورده و به آرامش کشور لطمه بزنند.

وی افزود: زمانی که نور حقیقت در دل انسان خاموش شود شخص به هر بهانه‌ای دچار کفرگویی می‌شود بنابراین آشکار و پنهان با حق دشمنی کرده و ناجوانمردانه دنبال تکه تکه کردن حق هستند.

این استاد حوزه دانشگاه ابراز کرد: یکی از علل حماسه عاشورا این بود که امام حسین(ع) درصدد آشکار کردن این دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها بودند انسان‌های به ظاهر مسلمانی که در جنگ با کفار بدنهای آنان را مثله نمی‌کردند ابدان مطهر شهدای کربلا را مثله کردند و این نشان از بغضی بود که در دل پرورانده بودند.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب نیز منافقان در خیابان مردم را به گلوله بسته یا زنده زنده پوست جوانان را از بدن آنها جدا می‌کردند که نفرت خود نسبت به دین و ولایت را نشان دهند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین