عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
گفت و گوی عقیق با حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی پیرامون هتاکی اخیر به ساحت ائمه(ع)
تمامی کسانی که غیرت دینی دارند فارغ از هر دیدگاه و گرایش جناحی نباید در مقابل این گوینده نا به کار و اندیشه‌ای که میدان را برای جولان این مگس فراهم کرده‌اند سکوت کنند.

عقیق: این روزها برای ملت ایران روزهای مهم و سرنوشت سازی است.  تنور تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرم است. از مهمترین موضوعاتی که در امر تبلیغات مطرح است حفظ  شئون اسلام و انقلاب اسلامی است ، همان اصلی که شورای نگهبان هم به التزام عملی کاندیدا در راستای آن تأکید دارد. حفاظت و پاسداری از مقام شامخ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) یکی از وظایفی است که می‌بایست همواره در دستور کار همه مسئولین و مدیران کشور باشد .  از سال 88 و فتنه‌ای که بازیگردان اصلی آن استکبار جهانی بود ، قبح‌شکنی‌ توهین و هتاکی به مقدسات همچون سریالی ناتمام ادامه پیدا کرد تا این دوره که یکی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در ایلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت توهین و هتاکی کرد. جملات موهنی که در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و موجبات ناراحتی مردم مومن و عاشق اهل‌بیت و هیئتی‌ها را فراهم کرد. خبرنگار عقیق در این راستا با جمعی از وعاظ مطرح کشور درباره این اتفاق تلخ به گفت‌وگو نشست.

 در ادامه مشروح گفت و گو با حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی از نظرتان می‌گذرد:


* وظیفه جامعه اسلامی، هیئت‌ها، وعاظ و مبلغین در برابر چنین توهین‌هایی که به ساحت مقدس معصومین می شود چیست؟

انالله و اناالیه راجعون؛ یکی از آفات اجتماعی امروز ما بی‌حیاترین رفتارهای سیاسی و لجوجانه‌ترین اقدامات جناحی از جانب اندیشه‌های لیبرال و ضدمذهب است و در مقابل هرگونه موضع‌گیری از جانب متدینین توصیف سیاسی شدن دین است. از این طریق عده ای معلوم‌الحال بنای نهادینه کردن سکولارسیم در جامعه ما  را دارند . تا جائی که اندک موضع‌گیری فرهیختگان نیروهای مذهبی انگ سیاسی کاری‌ می خورد در صورتی که سیاسی‌کاران سالوس و بازیگران مرتع شیطان به خود اجازه می‌دهند که به بالاترین مقدسات ما هجمه بیاورند و بتازند و زبان انتقاد را به این بهانه ببندند.

این‌جا به هیچ‌وجه جای تسامح نیست

در اقدام اخیر جریان وابسته به نام غیرصالح اصلاحات بر صاحب پرچم این مملکت سلطان دین امام ثامن ضامن بدترین و سخیف‌ترین اقدام و تقدس‌شکنی را انجام دادند، آن‌هم در آستانه انتخاباتی که تمامی عزم دشمنان بیرونی و منافقان درونی برای جهت‌دهی به حذف نیروهای انقلابی شده است. این‌جا به هیچ‌وجه جای تسامح نیست و تمامی کسانی که غیرت دینی دارند فارغ از هر دیدگاه و گرایش جناحی نباید در مقابل این گوینده نا به کار و اندیشه‌ای که میدان را برای جولان این مگس فراهم کرده‌اند سکوت کنند. همچنین حرکت سیمرغ اراده‌ها چنان عرصه را بر امثال این بی‌حیاها تنگ کنند که دیگر شاهد چنین زخم‌هایی به قلب صاحب دل‌ها امام زمان(عج) نباشیم.


*علت سکوت برخی از علما، حوزه‌های علمیه و متدینین در برابر این هتاکی‌ها چیست؟

همان‌گونه که در طلیعه سخن اشاره شد فضایی را در جامعه ایجاد کرده‌اند که مؤمنین و متدینین هرگز خود را درگیر مسائل سیاسی نکنند که از شأن آن‌ها و رتبت ایمان‌شان کاسته نگردد و خود در میتینگ‌های سیاسی مسیری راهوار برای این‌گونه جسارت‌ها پیدا کنند. شاید عدم موضع‌گیری به وقت و مواجهه صریح بر همین پایه است و حال که بازار کشمکش‌های سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی به اوج خود رسیده است توبیخ چنین رفتارهایی را به خاطر ملاحظات جناحی و صندلی پنج روزه هرکسی در این دنیای فانی کنار بگذارند؛ این همان جایی است که خدای متعال فرمود مومنی که غیرت دینی از خود بروز ندهد حق تعالی بینی او را به خاک مذلت خواهد کشید. تدین ما در حصر بازیگران دنیازده اسیر نگردد و غیرت دینی، ما را به بهانه عدم ورود در سیاست به مسلخ نبرند. «فاعتبروا یا اولی الابصار!»

اگر متهم به ورود در سیاست هستیم...!

اما نکته آخر این جسارت از جانب این مجری پلید در میتینگ و همایش شیطانی در راستای هجمه به رقیب انتخاباتی است و این اندیشه تاریک بداند با التقاط موضوعات نمی‌تواند اندیشه کسانی که جان، مال، پدر و مادر و اهل و هستی‌شان را فدایی امام معصوم می‌دانند سر سوزنی متوقف کنند. اگر متهم به ورود در سیاست هستیم بدانید با فدایی شدن در راه دیانت خود را از ساحت این اتهام با ورود میدانی بیرون خواهیم برد. ‌


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین