عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
گفت و گوی عقیق با حجت‌الاسلام علی سعیدیان پیرامون هتاکی اخیر به ساحت ائمه(ع)
این‌بار اتفاق در درون مرزهای انقلاب اسلامی افتاده و شاهد حرکت توهین‌آمیز از جانب یک خواننده و یا فیلم‌ساز در خارج از کشور نیستیم. اگر یک بار برخورد درستی انجام شود دیگر شاهد چنین اتفاقات و اقدام‌های وقیحانه‌ای نخواهیم بود.

عقیق: این روزها برای ملت ایران روزهای مهم و سرنوشت سازی است.  تنور تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرم است. از مهمترین موضوعاتی که در امر تبلیغات مطرح است حفظ  شئون اسلام و انقلاب اسلامی است ، همان اصلی که شورای نگهبان هم به التزام عملی کاندیدا در راستای آن تأکید دارد. حفاظت و پاسداری از مقام شامخ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) یکی از وظایفی است که می‌بایست همواره در دستور کار همه مسئولین و مدیران کشور باشد .  از سال 88 و فتنه‌ای که بازیگردان اصلی آن استکبار جهانی بود ، قبح‌شکنی‌ توهین و هتاکی به مقدسات همچون سریالی ناتمام ادامه پیدا کرد تا این دوره که یکی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در ایلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت توهین و هتاکی کرد. جملات موهنی که در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و موجبات ناراحتی مردم مومن و عاشق اهل‌بیت و هیئتی‌ها را فراهم کرد. خبرنگار عقیق در این راستا با  با حجت‌الاسلام علی سعیدیان درباره این اتفاق تلخ به گفت‌وگو نشست.

مشروح این گفت و گو در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

* وظیفه جامعه اسلامی، هیئت‌ها، وعاظ و مبلغین در برابر چنین توهین‌هایی که به ساحت مقدس معصومین می شود چیست؟

 وظیفه ما تبیین و روشنگری است. چنین اتفاق غلطی باید بنابر روایت امام باقر(علیه‌السلام) که فرمودند در کلام‌تان به گونه‌ای سخن بگویید که شخصیت و وقار امام حفظ بشود، در جامعه توضیح داده شود. پس از ایجاد بصیرت و آگاهی نسبت به این روایات و احادیث، هرکسی خلاف این روایت عمل کند باید با تمام قوا مقابل او بایستیم. منتها نهایت توانایی واعظ و عالم دینی کلام‌شان است. این‌جا ورود امنیتی و قضایی می‌طلبد که از موضع محکم و مقتدرانه‌ ورود پیدا کنند. این‌بار اتفاق در درون مرزهای انقلاب اسلامی افتاده و شاهد حرکت توهین‌آمیز از جانب یک خواننده و یا فیلم‌ساز در خارج از کشور نیستیم. اگر یک بار برخورد درستی انجام شود دیگر شاهد چنین اتفاقات و اقدام‌های وقیحانه‌ای نخواهیم بود. پیشنهادم این است اگر با عاملان این اتفاق برخوردی نشد هیئت‌های مذهبی کشور با هماهنگی مراجع قانونی تجمعی داشته باشند تا دیگر شخص یا گروه‌هایی به خودشان اجازه تعدی به آستان مقدس ائمه معصومین را ندهند.

*علت سکوت برخی از علما، حوزه‌های علمیه و متدینین در برابر این هتاکی‌ها چیست؟

به نظر می‌رسد بسیاری از مراجع هنوز اطلاع ندارند و باید آن‌ها در جریان این اقدامات وقیحانه قرار بگیرند. اگر عالمی بداند و در مقابل توهین به امام رضا(ع) سکوت کند شامل این روایت می‌شود- امام صادق(ع) فرمودند موقعی که بدعت‌ها در امت آشکار شد از وظیفه عالم فریاد زدن است و اگر سکوت کرد لعنت خداوند بر او باد. در ضمن امیرالمومنین(ع) فرمود خدا لعنت کند کسانی را که باید در یک زمان مشخصی فریاد بزنند به خاطر منافع شخصی سکوت می‌کنند. این دقیقاً مسیری بود که در زمان اهل‌بیت هم طی شد. ما اعتقاد داریم که اهل‌بیت زنده هستند(وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ) و دفاع در زمان حیات و بعد از شهادت ایشان یکسان است در ضمن مهمتر از آن کوتاهی در یاری اهل‌بیت که عامل غربت ائمه شد با زمان حیات آن‌ها فرقی نمی‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
1
احسنت حریت این شیخ کاش الگوی بعضی از سخنران ها ومداحان شودباید انقدر گفت تا کسی جرات هتک حرمت اهلبیت رانکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
1
دلیل سکوت صدا و سیما در برابر چنین اقدام قبیحی چیست؟؟؟!!!
این عناصر ضد انقلاب و ضد اسلام صدا و سیما را چند خریده اند؟؟!!
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین