عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کتاب «حقیقت وحی» چهل و سومین کتاب گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که به قلم محمدحسن یعقوبیان به چاپ رسیده است.
عقیق:از آنجایی که حقیقت وحی از جمله موضوعاتی است که در ادیان آسمانی جایگاه خاصی دارد، در این میان عارفان، فیلسوفان و متکلمان در ادیانی همچون اسلام و مسیحیت در برهه‌های مختلف در تحلیل حقیقت وحی اهتمام داشته‌اند و با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین شبهات و پرسش‌ها در این خصوص هنوز هم‌اندیشمندان بدین مهم می‌پردازند.

یکی از ضرورت‌های موجود بازخوانی و تحلیل نظرات حکما و عرفا و متکلمان اسلامی در این خصوص است؛ چرا که وجود برخی عبارات در متون اندیشمندان اسلامی موجب سوء‌تفاهم را فراهم آورده و برخی روشنفکرها این عبارات را دستمـایه قرار داده و با استناد به متون فلسفه و عرفانی، به زعم خویش در مقام نقد حقیقت وحی برآمده‌اند.

رویکرد اصلی کتاب، رویکردی فلسفی است، اما به اقتضا برخی موضوعات به رویکردهای کلامی و عرفانی عنایت شده است، هدف محقق آن است که با رویکردی جامع‌نگر، ساحت‌های معرفتی مختلف را در کنار هم قرار داده و در یک روش دیالکتیکی به گفت‌وگوی انتقادی بپردازند.

کتاب «حقیقت وحی» از سه بخش؛ نظریه‌های وحی، حقیقت وحی از دیدگاه فلاسفه و تحلیل نهایی از مسأله وحی تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، کتاب «حقیقت وحی» با تأکید بر دیدگاه فلاسفه، اثر محمدحسن یعقوبیان با قیمت 25 هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه کنند.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین