عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲
کتاب «درس‌های پیامبر(ص(» گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره مواردی مانند شخصیت و سیره‌ رسول اکرم(ص)، بعثت، ابلاغ پیام الهی به مردم، ایجاد حکومت اسلامی و ... است.
عقیق:کتاب «درسهای پیامبر اعظم(ص)» گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی)‌ رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ شخصیت و بعثت نبیّ مکرّم اسلام (ص) است که از میان بیانات معظم‌له از خرداد 1368 تا شهریور 91 گزینش شده است.

شخصیت و سیره‌ رسول اکرم(ص)، بعثت، ابلاغ پیام الهی به مردم، ایجاد حکومت اسلامی، نکات اساسی در علاج بیماری‌های فعلی جهان اسلام، وحدت امت و بیداری اسلامی از موضوعات مهم این کتاب است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«در این مقطع زمانى، یاد و نام مبارک پیامبر اعظم از همیشه زنده‌تر است؛ و این یکى از تدابیر حکمت و الطاف خفیّه‌ى الهى است. امروز امت اسلام و ملّت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است؛ به هدایت او، به بشارت و انذار او، به پیام و معنویت او، و به رحمتى که او به انسان‌ها درس داد و تعلیم داد. امروز درس پیغمبر اسلام براى امتش و براى همه‌ى بشریّت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و کرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزّت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبیعى، نام مبارک پیامبر اعظم است. در سایه‌ى این نام و این یاد، ملّت ما درس‌هاى پیغمبر را باید مرور کند و آنها را به درس‌هاى زندگى و برنامه‌هاى جارى خود تبدیل کند. ملت ما به شاگردى مکتب نبوى و درس محمّد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) افتخار می‌کند. ملّت ما پرچم اسلام را در میان امّت اسلامى با استقامت و استحکام برافراشته است؛ سختى‌ها را تحمّل کرده است و کامیابى‌هاى حضور در این میدان شرف و افتخار را دیده است و به فضل الهى، کامیابى‌هاى بیشتر در راه است.
ما درس اخلاق پیغمبر، درس عزّت پیامبر اعظم، درس علم‌آموزى و درس رحمت و کرامت و درس وحدتى را که ایشان به ما داد و درس‌هاى زندگى ماست، باید در برنامه‌ى زندگى خودمان قرار بدهیم.»


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین