عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
سردار سلامی مطرح کرد
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را تغییر داد، افزود: در هر زمانی که مسلمان مظلومی ببینیم از آن دفاع می‌کنیم.
عقیق:سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه 2 اردیبهشت ماه 96) در سومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در صحن اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) حضور یافت و در جمع فعالان قرآنی جامعه و جمعی از پاسداران طی سخنانی اظهار کرد: ما پاسداران انقلاب اسلامی هستیم؛ انقلابی که برای جاری کردن حقیقت قرآن در پیکر بشریت شکل گرفت؛ انقلابی که آرمان بزرگ آن وراثت مستضعفان بر زمین است، وراثت صالحان و حاکمیت صالحان بر زمین است.

وی گفت: هدف اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی احیای هویت مسلمانان است، انقلابی که زنده کردن مجد و عظمت اسلام و جهان اسلام را دنبال می‌کند؛ انقلابی که غل و زنجیر اسارت در دنیای بردگی مدرن را از دست و پای مسلمانان برمی‌دارد؛ انقلابی که اقامه نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر هدف و راه اوست و در حقیقت انقلاب ما مکنت دادن و عزت دادن به مسلمانان و احیا و ترویج احکام اسلام در جوامع اسلامی است.

سردار سلامی با بیان این که "انقلاب ما نسخه آزادی مسلمانان از غیرمسلمانان است" افزود: می‌دانیم بیش از 100 سال است امپراتوری‌های بزرگ وقایع تلخی را به جامعه اسلامی تحمیل کرده‌اند، آنها به غارت ثروت‌های مالی و معنی مسلمانان روی آورده‌اند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جهان اسلام در تقاطع پدیده‌ها و موهبت‌های عظیمی قرار دارد؛ انرژی و موقعیت‌های جغرافیایی مهم، بازار پرکشش اقتصادی، جهان قدرتمند فرهنگی در غنی‌ترین و ژرف‌ترین نمادهای فرهنگی بشریت که می‌تواند نسخه سعادت برای همه دنیا و نه‌تنها برای مسلمانان باشد.

وی با ابراز این که جهان اسلام امروزه در گذرگاه این موهبت‌های الهی قرار دارد، اظهار کرد: بیش از 100 سال است از ماجرای تنظیم قرارداد سایس‌پیکو در سال 1916 تا امروز که سال 2017 است می‌گذرد و هرچه غربی‌ها توانسته‌اند بر سرنوشت مسلمانان تاختند، آنها به‌دنبال عقب‌ماندگی و اسارت‌پذیری و به یغما بردن همه ثروت‌ مسلمانان بوده‌اند.

سردار سلامی در این باره ادامه داد: آنچه امروز به نام آمریکا و اروپای مدرن می‌نامند نتیجه تحمل شرایط مصیبت‌بار بر مسلمانان است و انقلاب ما آمد تا این نظام ناعادلانه سلطه‌طلب را پایان دهد و در این راه انقلاب شکوهمند اسلامی قدم‌های بزرگی را برداشته است، جغرافیای بزرگی که امروز هزاران کیلومتر فراتر رفته است؛ مسلمانان بیدار شده‌اند. جهاد امروز جزو مختصات برجسته نظام اسلامی است که علیه نظام‌های سلطه‌گر، سلطه‌طلب و ستمگر و ظالم شکل گرفته است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رنج‌های 38ساله دشمنان علیه ایران گفت: دنیای استکباری تمام قوای خود را ظرف این 38 سال بر این منطقه مهم متمرکز کرده است تا از پیروزی مسلمانان جلوگیری کند و بر سرنوشت آنان مسلط شود، رژیم صهونیستی را چون خنجری بر پهلوی جهان اسلام فرو برد و مسلمانان را از سرزمین مادری‌شان آواره کرد اما انقلابیون مسلمان ایستادند و به‌تبعیت از قرآن کریم و آیات وحی مقابل هجمه‌های آنان ثابت‌قدم شدند و شکست‌های بزرگی را بر آمریکا تحمیل کردند، شکست‌های افسانه‌ای و سخت‌باورپذیری را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کردند تا آنان را از شعار سلطه‌طلبانه «من النهر الی بحر"، به این واقعیت قانع کنند که با دیوارهای مستحکم چند کیلومتری هم نمی‌توان یک رژیم جعلی را بر مسلمانان حاکم کرد.

سردار سلامی با اعلام این که دشمنان همه هجمه خود را برای متوقف کردن ایران اسلامی هزینه کرده‌اند، تصریح کرد: بر ما جنگ اقتصادی تحمیل کردند؛ ماهواره‌ها به آسمان رفت، هسته‌های اتم شکافته شده، انرژی هسته‌ای قامت یافت، ملت ایران از دیوار بزرگ تحریم عبور کرد. آنها می‌خواستند قدرت دفاعی ما را به زنجیر بکشانند اما پهپادها پرواز کرد و رادارها هزاران کیلومتر چشمان باز امت اسلام شدند و جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه مسلمانان شد و با قدرت سیاست‌های استکباری گلاویز شد و در این نبرد سخت و نابرابر، انقلاب توانست به سلطه‌گران نشان دهد که بیش از این نمی‌توان بر جهان اسلام تسلط یافت، این یک داستان شگفت‌انگیز است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی توانست هندسه قدرت جهان را تغییر دهد، تأکید کرد: موازنه قدرت به‌نفع مسلمانان تغییر کرد، دامنه و قلمروی قدرتهای بزرگ و تراز بین‌المللی آنان شکست، آنان مجبور شدند به یک جهان اسلامی تن دهند، این سرنوشت باشکوه امت بزرگ است، از کانون سرزمینی که شما امروز بر آن قدم گذاشته‌اید.

وی اضافه کرد: ما تکیه‌گاه همه مسلمانان مظلوم هستیم. در هر زمانی که مسلمان مظلومی ببینیم از آن دفاع می‌کنیم همان‌طور که از مردم فلسطین و ملت مظلوم بحرین و ملت مظلوم مسلمان دیگر از هر نقطه عالم اسلام دفاع کرده‌ایم.

سردار سلامی در پایان سخنانش اظهار کرد: این مرام ما است، مرام ما پاسداران انقلاب اسلامی است که امر رهبر بزرگوارمان با تکیه بر کلام وحی، هدایت سفینه امت اسلامی را در عصر حاضر به‌عهده دارد، فدایی همه این امت هستیم و پیش می‌رویم تا فتح قلعه‌های بزرگ برای سربلندی و عزت اسلام.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین