عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
استاد حوزه علمیه همدان:
حجت الاسلام والمسلمن طاهری گفت: اصل هدایت و هدایتگری به دست خداوند متعال است و عرفان های نو ظهوری که در جهان رو به افزایش می باشند، چیزی جز دروغ نیستند و همه چیز در کلام الهی قرآن وجود دارد.
عقیق:حجت السلام و المسلمین حسن طاهری، در درس اخلاق مدرسه علمیه زنگنه همدان، بیان داشت: علوم موجود در جهان آفرینش بی کران است و انسان عادی و بدون اذن خداوند متعال نمی تواند به این علوم برسد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله هدایت، تصریح کرد: اصل هدایت و هدایتگری به دست خداوند متعال است و عرفان های نو ظهوری که در جهان رو به افزایش می باشند، چیزی جز دروغ نیستند و همه چیز در کلام الهی قرآن وجود دارد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 56 سوره قصص گفت: «إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ / در حقيقت تو هر كه را دوست دارى نمى‏ توانى راهنمايى كنى ليكن خداست كه هر كه را بخواهد راهنمايى مى ‏كند و او به راه‏يافتگان داناتر است».

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم از حضرت موسی(ع) معجزات بزرگی را یادآور شده است، این پیامبر الهی کلیم الله بود و بدون واسطه با خدا صحبت می کرد، ولی ایشان با تمامی مقام هایی که نزد پروردگار داشت از خداوند درخواست کرد که فردی صالح به او معرفی کند که علم بیشتری را به او بیاموزد و خداوند  خضر نبی را معرفی کرد.

حجت السلام و المسلمین حسن طاهری گفت: غزالی از علمای اهل سنت در مورد علم حضرت علی(ع) می گوید علم علی(ع) با خواندن به دست نیامده، چون اگر فردی عمر نوح داشته باشد و تمام عمر خود را به پژوهش و علم آموزی بپردازد باز هم به مقام ایشان نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره آیه 282 سوره بقره خاطرنشان کرد: علم را باید از معدن الهی درخواست کرد، همان طور خداوند متعال می فرماید " اتقوا الله و یعلمکم الله" یعنی تقوای الهی پیشه کنید تا خداوند به شما علم بیاموزد.

وی در پایان ابراز داشت: خداوند متعال نسبت به ظرفیت هر کس به او علم عطا می کند، مانند این مثال، دریا معدن آب است و ما نسبت به ظرفی که داریم می توانیم از آنجا آب برداریم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین