عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
آیت‌الله علم‌الهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با عقیق:
نوکری فقط حضرت سیدالشهداء(ع)، گریستن به روضه‌ها و مرثیه‌سرایی نیست مهم ورود به میدان کربلاست. این را هم بگویم وظیفه‌شان توجه به بصیرت حسینی است. آن‌ها از امام حسین(ع) چه بصیرتی را آموختند به همان عمل کنند.

عقیق:مجتبی برزگر/خبرنگار اعزامی به مشهد مقدس: بیست و سومین همایش سراسری مدیران هیئات رزمندگان اسلام در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس کار خود را آغاز کرد. این همایش تا یکم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در حاشیه این همایش پس از سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مشهد در میان ازدحام جمعیت به سراغ او رفتیم و به سوالات ما پاسخ داد.

* وظیفه و رسالت جریان هیئت‌ها در برهه‌های حساس انقلاب مثل انتخابات چیست؟

هر مقداری که نظام و انقلاب توسعه پیدا می‌کند به همان میزان خطر برای انقلاب قوی‌تر می‌شود و در هر مرحله انتخابات، یک بخشی از خطرها متوجه انقلاب و اسلام می‌شود. زمانی اقتدارمان در دنیا آنقدر جایگاه نداشت ولی الان این عزت و افتخار به جایی رسیده که استکبار در مقابل اقتدار ما ناامید می‌شود. این توسعه قدرت برای نظام و انقلاب ما باعث شده خطر خیلی جد‌ی‌تر و قطعی‌‌تر دنبال شود. ما از مردم به خصوص هیئتی‌ها انتظار داریم در انتخاب قدرت تحلیل و تشخیص پیدا کنند؛  تحلیل درستی از وضعیت داشته باشند. چرا که نوکری فقط حضرت سیدالشهداء(ع)، گریستن به روضه‌ها و مرثیه‌سرایی نیست مهم ورود به میدان کربلاست. این را هم بگویم وظیفه‌شان توجه به بصیرت حسینی است. آن‌ها از امام حسین(ع) چه بصیرتی را آموختند به همان عمل کنند.

* مداحان و سخنرانان چقدر در ترویج روحیه انقلابی و جهادی جامعه تلاش کرده‌اند؟ آیا به نظرشما در این زمینه موفق بوده‌اند؟

هرکجا این‌ها وارد شدند ما پیروز شدیم. هرکجا این‌ها کنار ایستادند ما شکست خوردیم. باید از یک موضعی وارد شوند که احساس می‌کنند خطر برای انقلاب و ولایت زیادتر است. با تمام قوا و اوج بصیرت و آگاهی جلوی خطر را بگیرید. حتی اگر همچون سنگی بشوند و جلوی سیل‌ها را بگیرند. سعی کنند در این زمینه از آن بینش و بصیرت لازم برخوردار باشند؛ هم خودشان تمرین بصیرت کنند و هم این تعمیق و معرفت افزایی را به همگان بیاموزند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فخار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
ف
فخار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
ف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
جالبه! هم برای علم الهدی «آیة الله» می نویسید و هم برای جوادی آملی!
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین