عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تبیین کرد:
مردم به افرادی که ریشه در انقلاب دارند و به درستی انقلاب را شناخته اند، قوام به قسط و عدل می باشند، در مقام فهم نسبت به مباحث دینی و اسلام تلاش می کنند ،‌نظام بین المللی و قدرت های جهانی را به درستی می شناسند رأی دهند .
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت ماه گفت: برای انتخاب اصلح ملاک هایی است؛ افراد باید عناصری را برای انتخاب فرد اصلح مشخص کنند تا جامعه، کشور، نظام و انقلاب از هر لحاظ و همه عرصه ها خوب و قوی بدرخشد. مجلس، دولت و سایر قوا و نهاد ها، به نام اسلام شکل می گیرند و مبتنی بر انقلاب اسلامی، ساختار می یابند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود:  اگر در مجلس و یا دولت افراد ورود کنند که صاحب مسلک و مَشرب اسلامی و انقلابی نباشند و به درستی آنها را نشناسند، قطعا انتخاب اصلح  صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی عنوان کرد: فردی که انقلاب و اسلام را شناخت و درک کرد و فهمیدکه انقلاب برای تحقق اهداف و آرمانهای  بلند الهی و منویاتی است که قرآن و اهل بیت(ع) برای  جامعه اسلامی در نظر گرفته است، تبعا برای تحقق حق و عدل تلاش و  فکر خواهد کرد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: اگر انسان ها در مسیر حق و حقانیت تفکر کنند و بیندیشند و درمسیر عدالت گام بردارند، این دسته افراد، اشخاصی خواهند بود که شایسته معنای مسئولیت در نظام اسلامی  می باشند.

این استاد حوزه گفت: اکنون در کشور چهره هایی می باشند که مسیر حق و حقیقت را بدرستی شناخته اند و از ابتدای انقلاب و قبل از آن ریشه در  اسلام و انقلاب دارند، کسانی که به حق، ریشه  آنها در بنیان های اصلی اسلام شکل گرفته، هرگز از سخنان ناصواب داخلی و خارجی ترس و هراسی ندارند و از آن بالاتر به دنبال تحقق آرمانهای الهی و امام راحل می باشند.

وی افزود: اندیشه هایی که به حق، اسلام را شناخته است به متشابهات توجه ای نمی کند، بلکه به اصول و محکمات دقت نظر دارد، همچنین در مقام  عدل به شدت نه تنها عادل و قائم به عدل و قسط است، بلکه به تعبیر استاد فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی« باید قوام به عدل و قسط باشد».

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی گفت: بنابراین لازم است مردم در انتخاب منتخبین به خصوص برای ریاست جمهوری این موارد بیان شده را، در نظر داشته باشند چون مسئولیت ریاست جمهوری، محل آزمون و خطا نیست.

وی ابراز داشت: اگر جامعه متوجه جایگاه ریاست جمهوری و این قله رفیع سیاست و حکومت نشود، ممکن است افرادی در این مسند قرار گیرند که در زمانهای طولانی نظام، کشور، انقلاب و ملت را در ورطه نابودی و سقوط قرار دهند. بنابراین ملت همیشه قهرمان ایران لازم است با دقت به کسی رأی پسندیده  دهند که فردای قیامت در محضر خدا قابل دفاع باشد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: مردم افرادی را که ریشه در انقلاب دارند،‌به درستی انقلاب را شناخته اند، قوام به قسط و عدل می باشند، در مقام فهم نسبت به  مباحث دینی و اسلام تلاش شایسته دارند،‌نظام بین المللی و قدرت های جهانی را به درستی می شناسند و با آنها وارد گفت و گو و  مذاکره می شوند، بدون اینکه ترس و واهمه به خود راه دهند، رأی دهند و انتخاب کنند.

این استاد حوزه گفت: بنابراین مردم دقت داشته باشند، نباید در جایگاه ریاست جمهوری فردی  قرار گیرد که دغدغه مند، نگران و فهم درست از انقلاب و اسلام ندارد و برای منافع ملت تلاش نمی کند و از حق و حقیقت دفاعی نمی کنند بلکه هراسان می باشد.

 
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین