عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از بارگیری و ارسال درهای حرم امامین عسکریین علیهم السلام، فرش ایوان طلای حرم حضرت عباس(ع) و کتیبه‌های ملیله دوزی شده حرم امامین جوادین علهم السلام به اعتاب مقدسه خبر داد.

عقیق:مصطفی نوریان گفت: 4 جفت درهای مطلای حرم امامین عسکریین علیهم السلام به همراه فرش ایوان طلای و پرده ابریشمی ورودی حرم حضرت عباس و 4 کتیبه ملیله، نقره و طلادوزی شده حرم امامین جوادین دیروز (28فروردین) برای نصب در این حرم‌های شریف بارگیری و به عراق ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه حدود 50 هنرمند در رشته‌های نجاری، میناکاری، خوشنویسی، طلاکاری، معرق و قلمزنی در ساخت درهای حرم امامین عسکریین علیهم السلام مشارکت داشتند گفتند: طراح این اثر نفیس، پرویز اسکندرپور خرمی است.

 

نوریان با بیان اینکه مردم دوست‌دار اهل بیت برای ساخت این درها حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک کرده‌اند افزود: این درها از جنس چوب ساج، انار و گردو می‌باشد که در ساخت آنها از مقادیری طلا و مس نیز برای تزئیین استفاده شده است.

به گفته وی، این درها هر کدام در ابعاد یک متر و21 در 2 متر و 20 سانتی متر طراحی و ساخته شده و قرار است در ورودی‌های حرم امامین عسکریین علیهم السلام نصب شوند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیت استان اصفهان گفت: به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، مضامینی برگرفته شده از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و اسماءالله و در قسمت بالای هر کدام از درها صلوات بر محمد و آل محمد طراحی و حک شده است.

وی اظهار کرد: هزینه بافت فرش و پرده ابریشمی حرم حضرت عباس(ع) 350 میلیون تومان و هزینه کتیبه‌های حرم امامین جوادین علیهم السلام نیز 280 میلیون تومان بود که توسط خیرین و متبرعان اصفهانی تامین شده است.

 

وی یاد آور شد: اصفهان با بهره‌مندی از هنرمندان فاخر و صنایع دستی ظریف و ارزشمند خود توانسته در کربلا و شهرهای مقدس عراق اقداماتی برای کاشی کاری معرق، هفت رنگ، گره چینی، دوخت کتیبه ها و روپوش های قبور ائمه(ع)، ملیله دوزی‌ها، ساخت صندوقچه‌های خاتم کاری و قلمکاری، کمک در ساخت صحن حضرت زهرا(س)، تأمین نیروهای انسانی برای اقدامات عمرانی در عراق، بازسازی حرمین شریفین در سامرا، سنگ کاری حرم حضرت سیدالشهدا(ع)، اعزام 100 نفر نیروی فنی، ساخت 8 درب برای حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ساخت درب‌های مشبک، کتیبه قتلگاه حضرت سیدالشهدا(ع) و دوخت روپوش قبر مطهر حضرت مسلم ابن عقیل را انجام دهد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
و طلادوزی شده حرم امامین (جوادین) دیروز (28فروردین)

اصلاح کنید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین