عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
در حدود ۲۵كيلومتري جنوب غربي كربلا، چشمه آبي وجود دارد كه به «قَطّاره» امام علي‌ (عليه السلام) شناخته مي‌شود و آن را محل معجزه امام ‌(ع) در مسير جنگ صفين مي نامند . در اطراف اين محل، ديواره‌هاي صخره‌اي نسبتاً مرتفعي وجود دارد. اخيراً بر روي چشمه، گنبد كوچكي بنا كرده‌اند.
عقیق:به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در حدود۲۵كيلومتري جنوب غربي كربلا، چشمه آبي وجود دارد كه به «قَطّاره» امام علي‌ (عليه السلام) شناخته مي‌شود و آن را محل معجزه امام ‌(ع) در مسير جنگ صفين مي نامند . در اطراف اين محل، ديواره‌هاي صخره‌اي نسبتاً مرتفعي وجود دارد. اخيراً بر روي چشمه، گنبد كوچكي بنا كرده‌اند .

اصحاب امام علي(ع) در مسير جنگ صفين دچار تشنگي شدند و نياز به آب آشاميدني پيدا كردند. حضرت علي(ع) در مسير جنگ صفين از راهبي كه در آنجا بود سوال كردند در اينجا آب براي آشاميدن وجود دارد و آن فرد جواب مي دهد در اين مكان آب وجود ندارد .


حضرت علي (ع) به اصحاب اشاره كردند اينجا را حفر كنند . اصحاب قسمتي از زمين را حفر نمودند و به سنگ بزرگي رسيدند. حضرت علي (ع) با پاي مبارك خود سنگ را حركت دادند . در آن هنگام آب زيادي از زير سنگ جاري شد . فرد راهب از امام علي(ع) سوال كرد شما وصي يا پيامبر هستيد ؟ امام علي (ع) جواب دادند : من پيامبر نيستم و امام هستم . راهب مسيحي با ديدن اين معجزه مسلمان شده و با امام علي(ع) در جنگ صفين شركت مي كند و به شهادت مي رسد.



اين ماجرا به انسان مي آموزد كه چگونه بايد از فرصت هاي پيش رو جهت انتخاب راه درست در زندگي استفاده كند و سعادتمند شود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین