عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
اختصاصی عقیق/در حسینیه تهرانی های مشهد مقدس مطرح شد؛
مراسم شب شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام همزمان با شب شهادت این امام همام در حسنیه تهرانی های مشهد مقدس برگزار شد.

عقیق: مراسم شب شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام همزمان با شب شهادت این امام همام در حسنیه تهرانی های مشهد مقدس برگزار شد.

بنا براین گزارش، مراسم سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام در حسینیه تهرانی های مشهد مقدس با قرائت کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورا آغاز و سپس حجت الاسلام ثمری آغاز به سخنرانی نمود که در ادامه بخشی از سخنان ایشان را مرور می کنیم.

6 برخوردی که دینداران صدر اسلام با اهل بیت کردند!

حجت الاسلام ثمری اظهار داشت: پس از پیغمبر گرامی اسلام با اهل بیت عصمت و طهارت 6 برخورد قهر، قتل، تهدید، تخریب، تحریف و تبعید صورت گرفت.

شیخ علی ثمری نیز در این مراسم بیان کرد: پس از پیغمبر گرامی اسلام با اهل بیت عصمت و طهارت 6 نوع برخورد شده است که این 6 نوع شامل قهر، قتل، تهدید، تخریب، تحریف و تبعید می شود.

وی با بیان این که هر سوء قصد و نظری که نسبت به اهل بیت صورت گرفته توسط افرادی بوده است که ادعای دینداری داشته اند، تصریح کرد: فضای قهر با اهل بیت پس از رحلت پیغمبر اکرم اوج و شدت یافت و موجب شکل گیری آن فجایع عظیم ذکر شده در تاریخ ذکر شد.

این منبری اشاره کرد: در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام دینداران جامعه آن زمان جلوی آن حضرت می ایستاندند و می گفتند "السلام علیک یا مضل المؤمنین".

ثمری اظهار داشت: اوج قهر با اهل بیت با امام حسن مجتبی علیه السلام و اوج قتل با اهل بیت، با امام حسین علیه السلام صورت گرفه است.

وی اضافه کرد: آیا می دانید که چرا در کربلا حائر حسینی تا چهار فرسخ ذکر شده است؟ زمانی که در کربلا به اسب ها نعل تازه زدند و بر بدن های پاک شهدا تاختند، بدن ها همانند آرد له شد و آثار جای مانده بر پای اسبان که از گوشت، پوست و استخوان بود، تا چهار فرسخ انتقال یافت.

این استاد حوزه با ذکر این که در تاریخ دینداران بسیاری داشتیم ولی دشمن شناسی آن ها خیلی ضعیف بوده است، یادآور شد: این در حالی است که دشمن شناسی امروز مردم ما بسیار عالی است و دشمن شناسی به عنوان رمز موفقیت ما در مقابل دشمنان اسلام است.

در ادامه این مراسم حاج احمد واعضی به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت که در ادامه متن شعر آقای احمد واعظی در زیر آمده است:

ای آفتاب حسن به زیبایی ‌ات سلام
ای آسمان فضل به دانایی‌ات سلام
در صبر شاخصی و به شکیبایی‌ات سلام
تنها تو کاظمی که به تنهایی‌ات سلامی
هرکه غزل زقلب رئوف تو یافت دست
از آب عفو آتش خشمت فرو نشست
باران ابر دست تو پایان بذیر نیست
دریای قلب پاک تو طوفان پذیر نیست
مهر تو گوهری است که نقصان پذیر نیست
خصم تو کافری است که ایمان پذیر نیست

گفتنی است، مراسم عزاداری در حسینیه تهرانی های مشهد، امشب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج محمود کریمی و حاج حسن خلج و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار خواهد شد.­

گزارش از: سید امیرحسین ارشادی نیا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین