عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
اختصاصی عقیق/در حسینیه موسی‌بن جعفر(ع) در مشهد مقدس
مراسم شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در حسینیه موسی بن جعفر مشهد با سخنرانی حجت الاسلام ملکی و مداحی حاج منصور ارضی برگزار شد
عقیق: ویژه برنامه هیئت « حسین جان » به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، هفتمین امام شیعیان جهان، با حضور جمع بسیاری از مشتاقان و علاقه‌مندان به ساحت قدسی آن حضرت در جوار حرم ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، فرزند گرامی آن حضرت در مشهد مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مداحی استاد حاج منصور ارضی برگزار شد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، حجت الاسلام ملکی، به ایراد سخنرانی پرداخت و آقایان حاج منصور ارضی و ابوالفضل بختیاری به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

امام موسی کاظم علیه السلام تبلور قرآن هستند

حجت الاسلام ملکی نیز در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال در جزء 30 قرآن کریم در سوره انشقاق اشاره می کند که روزی فرا می رسد که نظام آسمان به هم می ریزد و تمام آسمان شکافته می شود.

خداوند همچنین بیان می کند" گمان نکنید اجسام آسمان شعور ندارند، بلکه تسبیح خدا می گویند و فرمان بردار و مطیع امر خدا هستند" بنا به سخنان خداوند متعال در این سوره روزی فرا خواهد رسید که زمین کشیده می شود و تمام کوه ها و دریا ها از بین می رود و تمام حفره های زمین پر می شود و ظاهر و باطن زمین با زمین امروزی ما ـ که در آن زندگی می کنیم ـ فرق خواهد کرد.

بدین شکل که زمین هر چه در درونش وجود دارد، را به بیرون می ریزد و خالی از آن چه در درونش وجود داشته می شود و برای این امر از خداوند فرمان می برد و تسلیم خدا است.

حجت الاسلام ملکی همچنین به داستانی از شقیق بن بلخی در سفر امام کاظم به حج اشاره کرد و نتیجه گرفت: حضرت امام موسی کاظم علیه السلام تبلور قرآن هستند.

در ادامه مجلس حاج منصور ارضی به نوحه خوانی پرداخت که در ادامه غزلی که در این مراسم خواند در ذیل آمده است:


آرام کن به جامی شور و نوای ما را
سلطانی و کریمی داری هوای ما را
از سفره کریمان عمری است فیض بردیم
پر کرده ای همیشه تو کسیه های ما را
دادیم تا سلامی تحویل مان گرفتی
از خاطرت نبردی حتی صدای ما را
سهمیه گدایان محفوظ باشد اینجا
بگذاشتی کناری سهم عطای ما را
باز آمدیم ای دوست بار گناه بر دوش
راضی نما دوباره از ما خدای ما را
روزی اگر بنا شد ما را زدر برانی
گو مادرم بپوشد رخت عزای ما را
زیبایی ضریح و ایوان و صحن هایت
در گوشه حریمت بسته است پای ما را
جان جوادت آقا جان عزیز لیلا
امضا نما دوباره کرببلای ما را

گفتنی است، مراسم شام شهادت حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر امشب نیز با حضور حاج منصور ارضی در حسینیه موسی بن جعفر واقع در کوچه آیت الله سیدجواد خامنه ای مشهد برگزار خواهد شد.

گزارش از: سید امیرحسین ارشادی نیا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین