عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
نماینده آیت‌الله نوری همدانی:
آیت‌الله میردامادی گفت: حضور پرشور بانوان و جوانان در مراسم معنوی «اعتکاف» و «پیاده روی اربعین حسینی»، نماد پویایی دین در عصر مدرنیزم است.
عقیق:آیت‌الله سیدباقر آیت میردامادی، نماینده آیت‌الله نوری همدانی گفت: استقبال روزافزون گروه های گوناگون مردم از برنامه‌های مذهبی مانند پیاده‌روی اربعین و اعتکاف، حکایت از پویایی و زنده‌بودن دین در ایران دارد و همین واقعیت، ادعای دشمنان اسلام و انقلاب در ورشکستگی نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. اسلام، زنده‌تر و پویاتر از هر زمانی در جامعه ایران، حضور دارد.

امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: میزان استقبال نوجوانان و جوانان دختر و پسر از مراسم اعتکاف مسجد جامع امام رضا (ع) موجب تعجب من، اعضای پایگاه بسیج مقداد (وابسته به حوزه امام حسن عسکری(ع) ناحیه مالک اشتر)، شورای فرهنگی و هیات امنای این مسجد شد، به طوری که برای انتخاب افراد باری حضور در مراسم، ناگزیر به قرعه کشی شدیم. مشاهده کودک ده ساله و یک روحانی سید افغانی در میان معتکفان، بسیار شوق‌برانگیز است. در واقع حضور پرشور کودکان و جوانان در مراسم معنوی «اعتکاف» و «پیاده روی اربعین حسینی»، نماد پویایی دین در عصر مدرنیزم است.

نماینده آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: مردم از همان روز نخستِ ثبت‌نام اعتکاف رجبیه در مسجد جامع امام رضا (ع) (۱۴ فروردین) برای شرکت در این مراسم استقبال گسترده‌ای کردند و این روند تا روز آخر (۲۰ فروردین) ادامه داشت. نکته جالب اینکه، مبلغ ۵۰ هزار تومان نیز نتوانست مانعی در مسیر شوق مردم برای حضور در اعتکاف این مسجد شود.

آیت‌الله میردامادی گفت: برگزاری جشن ولادت امیرالمومنین علی (ع)، قرائت ادعیه و زیارات منسوب به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، برپایی مجلس روضه وفات عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س) و برپایی حلقه‌های مشاوره فرهنگی و عقیدتی، بخشی از برنامه‌های مسجد جامع امام رضا (ع) در ایام اعتکاف بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: امروز (۱۵ رجب)  همزمان با آخرین روز اعتکاف علاوه بر برپایی مجلس سوگواری وفات حضرت زینب (س) پس از اقامه نماز ظهر و عصر و همچنین انجام اعمال ام داود، سرانجام پس از اقامه نماز عشا، متعکفین طی مراسم ویژه‌ای و تقدیم شاخه گل، اطعام و هدایایی بدرقه می‌شوند، به امید اینکه، سه روز بندگی، توشه معنوی آنان برای بقیه سال به ویژه ماه مبارک رمضان شود.

امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) گفت: هیات امنا، پایگاه بسیج مقداد (وابسته به حوزه امام حسن عسکری(ع) ناحیه مالک اشتر) و شورای فرهنگی مسجد جامع امام رضا (ع)، نقش فعالی در برگزاری مراسم اعتکاف در این مسجد داشتند و در این میان، زحمات اعضای بسیج و فرمانده آن (آقای بهادری) بسیار پررنگ بوده است.

یادآور می‌شود، مسجد جامع امام رضا (ع) در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس واقع شده است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین