عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
حجت الاسلام صدیقی عنوان کرد:
حجت الاسلام صدیقی رسیدن به مقصد دو شرط دارد؛ یکی اینکه جان آدمی پاک باشد و دوم اینکه با عمل صالح حرکت کند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در جمع معتکفین مسجد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به اینکه خداوند به انسان ظرفیت لایتناهی داده است گفت: خداوند به  انسان قابلیت ابدی  شدن را داده است.

وی با اشاره به اینکه کوه، دریا، خورشید  و به ظور کلی تمام موجودات عالم از بین می روند  گفت: اما خداوند بشر را خلق کرده است که برای همیشه بماند و زندگی اش پایانی ندارد..

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه دنیا محل زندگی نیست و در اینجا زندگی نمی کنیم گفت: انسان برای ساختن زندگی به دنیا آمده است و اینجا محل کار و زراعت است و به دنیا برای ذخیره سازی و توشه برداری برای آخرت آمده ایم.

وی با اشاره به آیه  آیه 64 سوره عنکبوت « وَما هٰذِهِ الحَیاةُ الدُّنیا إِلّا لَهوٌ وَلَعِبٌ  وَإِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِیَ الحَیَوانُ  لَو کانوا یَعلَمونَ﴿64﴾ «این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست؛ و زندگی واقعی سرای آخرت است، اگر می‌دانستند» گفت: آیه قران نیز این مطلب را تأیید می کند که دنیا محل زندگی نیست و زندگی به معنای حقیقی اش در آخرت رخ خواهد داد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به معانی عمیق دعاهای ماه رجب گفت: این دعاها سرشار از مضامین بلند عرفانی است و آنها را صرفا به جهت ثواب نخوانیم بلکه به این معانی عمیق نیز توجه داشته باشیم تا از معارف بلند این دعاها بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه دعاهای معصومین «علیهم السلام» قرآن صاعد است گفت: قرآن دارای معانی است که خداوند با انسان صحبت می کند و انسان کلیم الله است. انسان باید پیام های آن را دریافت کند و در هر نشستی که با قرآن دارد باید بر علم و معرفت آن افزوده شود.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه کلام معصومین «علیهم السلام» نیز کلام الله است گفت: امامان از خود هیچ حرفی نمی زنند «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ» بنابراین کلام آنها نیز کلام الله می شود.

وی با اشاره به معانی عمیق این دعاهای ماه مبارک گفت: در یکی از دعاها که از ناحیه مقدسه صادر شده است؛« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ* اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَانِی جَمِیعِ مَا یَدْعُوکَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِکَ»  درس انسان شناسی می دهد.

حجت الاسلام صدیقی  با اشاره به این فراز دعا «لا فَرْقَ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهَا إِلا أَنَّهُمْ عِبَادُکَ وَ خَلْقُکَ» گفت: یعنی انسان می تواند همچون خداوند ازلی  ابدی  شود و این ظرفیت برای بشریت است.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین آیینه تمام نمای خداوند هستند گقت: ائمه معصومین «علیهم السلام» در ازلی و ابدی بودن و  علم مطلق داشتن و سایر موارد فرقی با خداوند ندارند و تنها تفاوت در این است که معصومین «ع» هیچ چیز از خودشان ندارند و فقر محض اند و خداوند غنی مطلق است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آیه 10 سوره فاطر «مَنْ کَانَ یرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیهِ یصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یرْفَعُهُ» گفت: رسیدن به مقصد دو شرط دارد؛ یکی اینکه جان آدمی پاک باشد و دوم اینکه با عمل صالح حرکت کند. موتور وجود ما پاک بودن درون ما است.

وی با اشاره به اینکه مقصد و منتهی الیه خداست گفت: این مقصد مکانی و افقی نیست بلکه ارتقای وجودی وروحی انسان است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه اگر «کلمه طیبه» در وجود ما محقق شد نه تنها از عزرائیل نمی ترسیم بلکه به استقبال او می رویم گفت: مرگ برای شخص مومن از الذ لذات است؛ چراکه آن انسان را از زندان بدن آزاد می کند.

وی ترس ناشی از عزرائیل را ترس انسان از خودش دانست و گفت: عزرائیل که ترس ندارد بلکه اعمال انسان است که به صورت درنده، گزنده و ... ظاهر می شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین