عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
رائین اکبرخانزاده هنرمند فعال در عرصه کتابت قرآن گفت: بزرگ ترین قرآن مطلای جهان بیست و ششمین اثر قرآنی است که کتابت کردم.
عقیق:بزرگ ترین قرآن مطلای جهان توسط حضرت آیت الله شیرازی در مدرسه امام سجاد(ع) رونمایی شد.

این مرجع تقلید در این مراسم با ابراز خرسندی از توجه هنرمندان کشور به قرآن کریم، اظهار داشتند: کارهای قرآنی برکت بسیاری دارد؛ ما در عرصه تفسیر بارها این برکت را تجربه کردیم.

ایشان تصریح کردند: بنده گاهی تا مشکلی پیش می آید، سراغ یک کار قرآنی می روم.

معظم له با اشاره به اثر بزرگ ترین قرآن مطلای جهان، گفتند: اثر بسیار پرارزشی است در مقابل آنهایی که می گویند شیعیان کاری به قرآن ندارند، معلوم می شود کاری که ما به قرآن داریم، آنها ندارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این اثر قرآنی در دنیا نمایش داده شود و در نهایت در ایران بماند، گفتند: ما وظیفه داریم که به هنرمندان قرآنی احترام بگذاریم و هرگاه اثر جدیدی آماده کنید، بازهم برای مشاهده آن استقبال خواهیم کرد.

همچنین رائین اکبرخانزاده هنرمند فعال در عرصه کتابت قرآن با بیان اینکه بزرگ ترین قرآن مطلای جهان بیست و ششمین اثر قرآنی است که کتابت کردم، اظهار داشت: در بیست سالی که همواره به کتابت قرآن اهتمام داشتم، نه تنها چشمانم ضعیف نشده، بلکه قوی تر هم شده است و حتی روی تار موی سر هم کتابت قرآن کردم.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین قرآن مطلای جهان در مدت دوسال آماده شده است، گفت:  جلد قرآن از طلای 24 عیار است؛ در سرسوره ها از طلای 18 عیار استفاده شده و صفحه های قرآن شمش نقره است؛ همچنین آیات به شکل بسیار ظریف به خط «عثمان طه» خطاطی شده و شماره آیات و علائم قرآنی نیز دارد.

این هنرمند فعال در عرصه کتابت قرآن با بیان اینکه قلم زنی جلد این قرآن توسط استاد مهدی عسکری انجام شده است، گفت: در جلد این اثر قرآن، 110 گل عباسی به نام امیرالمومنین و یک دسته گل برجسته محمدی به نام 14 معصوم کار شده است.

اکبرخانزاده تصریح کرد: سرمایه گذار این اثر قرآنی نمی خواهد از وی نامی برده شود و بعد از اینکه این اثر هدیه شود، فواید مالی آن برای کودکان سرطانی و بی بضاعت استفاده خواهد شد.    

وی افزود: تاکنون بعضی از کشورهای خارجی نظیر موزه مالزی برای خرید این اثر درخواست داده اند.

وی تصریح کرد: این اثر قرآنی در چند کشور مسلمان به نمایش داده می شود تا دنیا شاهد هنر ایرانی باشد و ترویج اسلام شود.

این هنرمند فعال در عرصه کتابت قرآن همچنین با قدردانی از توجه مراجع عظام تقلید به هنرمندان عرصه قرآنی، گفت: ما از مراجع تقلید تشکر می کنیم که به هنرمندان احترام می گذارند و حامی آنها هستند و ما افتخار می کنیم که آثار قرآنی را آماده کنیم و خدمت بزرگان دین نشان دهیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین