عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
قره‌شیخلو مطرح کرد
رئیس سازمان دارالقرآن از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در 2 هزار مسجد کشور خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار مسابقه‌ای قرآنی با محوریت سوره‌های «انسان و حجرات» برای معتکفان برگزار می‌کنیم.
عقیق:مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف اظهار داشت: سامان دارالقرآن در سه سال گذشته برای ایام پرفضیلت اعتکاف و پررنگ شدن نقش قرآن در این فرصت معنوی طرحی را با عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف» پیش‌بینی و اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح با قرآن در زلال اعتکاف از 13 تا 15 رجب برگزار می‌شود، افزود: مراسم اعتکاف بر اساس اعلام مسئولان در 6 هزار مسجد کشور اجرایی می‌شود اما به دلیل محدودیت اعتبار، ما طرح با قرآن در زلال اعتکاف را در 2 هزار مسجد کشور برپا خواهیم کرد.

قره‌شیخلو درباره برنامه‌های اجرا شده در این طرح نیز گفت: در طرح با قرآن در زلال اعتکاف علاوه بر اعزام مربیان به مساجد به منظور اصلاح قرائت نماز، دفترچه‌ای آماده کرده‌ایم که در آن متن، ترجمه و مفاهیم سوره‌های مبارکه «انسان و حجرات» و خطبه متقین آمده است که به قید قرعه به یک‌ هزار نفر از معتکفانی که به سؤالات مطرح شده در آن به درستی پاسخ دهند، جوایز فرهنگی اعطا می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان در مراسم اذانگاهی صبح، ظهر و مغرب را از دیگر برنامه‌های طرح با قرآن در زلال اعتکاف عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف می‌توانند به صورت هماهنگ جمعی یا اختیاری در ختم قرآن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف را در تمامی مساجد کشور داریم، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب بتوانیم سال آینده تمامی مساجد مجری اعتکاف را تحت پوشش قرار دهیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین