عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی:
فهمیدن اینکه رباخواری در بانک‌ها مردم را به روز سیاه نشانده است و فهم بی‌نوایی و گرفتاری مردم تخصص نمی‌خواهد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی عصر پنجشنبه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین آل طه در قم با بیان اینکه در قرآن کریم حتی یک بار از مرگ انسان‌ها از فوت تعبیر نشده است گفت: به جای واژه فوت در قرآن واژه توفی به کار رفته است.

وی بیان کرد: اگر شما چیزی را به صورت تمام و کامل تحویل بگیری توفی صورت گرفته است؛ مرگ ما انسان‌ها توفی است که بیش از 20 بار در قرآن آمده است.

این خطیب حوزوی گفت: انسان‌ها در این دنیا دچار غفلت می‌شوند و به خاطر همین غفلت است که قرآن و ائمه(ع) بارها به ما هشدار داده‌اند.

وی با اشاره به نامه میرزای قمی به فتحعلی شاه بیان کرد: میرزای قمی در این نامه می‌نویسد که شما درست است که پادشاه هستی ولی در مباحث دینی باید به کارشناس دین مراجعه کنی.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با بیان اینکه امروز در رسانه ملی عده‌ای مطرح می‌کنند که عالم دینی نباید در مواردی که تخصص ندارد اظهارنظر کند افزود: باید گفت فهمیدن اینکه رباخواری در بانک‌ها مردم را به روز سیاه نشانده است و فهم بی‌نوایی و گرفتاری مردم تخصص نمی‌خواهد.

وی ابراز داشت: رسم دنیا این است که انسان‌ها زود فراموش می‌شوند و آنچه می‌ماند این است که انسان باور کند مرگ وفات نیست بلکه توفی است.

سخنران این مراسم عنوان کرد: انسان نباید در زندگی به دنیا تعلق خاطر داشته باشد و باید طوری زندگی کند که وقتی می رود با دست پر برود.

وی ادامه داد: مرحوم آل طه از کسانی بود که خداوند را در تمام عمر با برکتش باور داشت و منبر را به عنوان تبلیغ خود انتخاب کرد و در این راه بسیار موفق بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی گفت: مرحوم آل طه حدود 70 سال عالمانه و خالصانه به منبر رفت و در منبر صاحب سبک بود.

وی بیان کرد: مرحوم آل طه علاوه بر حیات علمی، دارای حیات اجتماعی نیز بود و مورد اعتماد مراجع تقلید و رابط مراجع و دیگران در مسائل مهم بود.

سخنران این مراسم با اشاره به اینکه عالم دینی نباید از گرفتاری‌های اجتماعی غافل شود گفت: مرحوم آل طه در کمتر منبری بود که به دردهای جامعه توجه نداشته باشد؛ مشکلات سیاسی و مشکلات جامعه را نقد می‌کرد درحالی‌که نظام را بسیار قبول داشت و قبل از انقلاب نیز زحمات بسیاری در مبارزات انقلابی کشیده بود.

وی ابراز داشت: مرحوم آل طه همواره مجلس شهدا را مقدم می‌داشت و بدون هیچ چشم‌داشتی در این مجالس حضور پیدا می‌کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین