عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
آیت‌الله علوی گرگانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کار انسان باید هدف‌دار باشد، هدف است که یک کار را ارزشمند می‌کند.
عقیق:آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به ویژگی‌های دنیا اظهار کرد: دنیا محل کار و فعل و انفعال است، خداوند انسان را برای تلاش کردن و مجاهدت در دنیا آفریده است.

وی ادامه داد: کار انسان باید هدف دار باشد، هدف است که یک کار را ارزشمند می‌کند، انبیا و ائمه معصومین(ع) آمدند تا ما را آگاه کنند که کارمان هدف داشته باشد و بیهوده نباشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان در دنیا بیکار نیست، چه بسا فردی کارهای زیادی را در دنیا انجام بدهد، اما این کارها برای او در آخرت فایده ای نداشته باشد، چون کارش بی‌هدف بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت توجه به گذران عمر اظهار کرد: عمر انسان می‌گذرد، ولی برخی از این عمر استفاده مناسب نمی‌کنند که این موجب تاسف است، برخی بعد از مرگ مشاهده می‌کنند که بخشی از پرونده اعمالشان خالی است، چون به کارهای بیهوده پرداختند.

وی ادامه داد: امام معصوم می‌گوید عاجزترین فرد کسی است که نشسته است، ولی ذکر نمی‌گوید، ائمه معصومین(ع) بر ذکر گفتن تاکید زیادی داشتند، بافندگان چیزی را می‌بافند که برای آن‌ها فایده ای داشته باشد، ذکرگفتن و به یاد خدا بودن اثرات زیادی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند می‌گوید که برای من کار کنید تا بهایش را به شما بپردازم، در قرآن آمده است که بهترین امت، امتی است که ایمان به خداوند دارد و امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد، برخی در دنیا حرکت دارند، ولی حرکتشان برای خداوند نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به داستانی از یکی از جنگ‌های دوران پیامبر(ص) اظهار کرد: در یکی از جنگ‌هایی که رسول اکرم(ص) در آن شرکت داشت، یکی از افراد سپاه پیامبر(ص) به قدری خوب جنگید که تحسین اصحاب رسول اکرم(ص) را برانگیخت، اما پیامبر(ص) فرمود که این فرد از ما نیست، این کلام برای اصحاب رسول اکرم(ص) بسیار عجیب بود.

وی ادامه داد: زمانی که آن فرد جنگجو در جنگ زخمی شد و به زمین افتاد، به اصحاب رسول اکرم(ص) گفت که من برای پیامبر(ص) نجنگیدم، بلکه برای دفاع از کیان خودم یعنی شهر مدینه به میدان جنگ آمدم و کاری به پیامبر(ص) ندارم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: آن فرد با وجود اینکه در سپاه پیامبر(ص) بود و به خوبی جنگید، ولی چون هدفش کمک به رسول اکرم(ص) نبود، کارش ارزش نداشت، جنگ ما برای خدا است، ولی غربی‌ها جنگشان برای آب و خاک است تا بر مردم جهان تسلط داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت توجه به خداوند در کارها اظهار کرد: باید تلاش و جهاد ما برای خداوند باشد، قرآن می‌گوید که به کارتان رنگ خدایی بزنید تا همه کارهایتان ارزش داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کار ما برای خداوند باشد، در آن صورت ارزش آن را فقط خداوند می‌تواند که تعیین کند، کرم خداوند زیاد است، انتظار داریم که سال 96، سال تلاش و کار برای خداوند باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین