عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد
یکی از مراجع تقلید گفت:‌ خداوند در سوره انفال پنج ویژگی برای مؤمنان واقعی ذکر کرده که عمل به آنها فرد را در دسته این مؤمنان قرار می‌دهد.
عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار کاروان زیارتی حرم حضرت معصومه(س) از منطقه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای سابقه تاریخی و ولایی است اظهار کرد: ویژگی‌های مؤمنان واقعی در دو آیه از سوره انفال بیان شده که هر کس دارای این ویژگی‌ها باشد در حوزه مؤمنان واقعی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با بیان نام خدا دل‌هایشان تکان می‌خورد و عظمت خداوند را به یاد می‌آورند و در برابر نام خدا بی‌تفاوت نیستند و عظمت، قدرت و احاطه علمی خداوند را به یاد می‌آورند و به قیامت باور دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مومنان با تلاوت آیات خداوند ایمانشان افزایش پیدا می‌کند گفت: این افراد به طور دائم در حال پیشرفت هستند و چنین مؤمنانی به جای مال، ‌مقام و فرزندشان توکل به خداوند دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این افراد کسانی هستند که نماز را به پا می‌دارند، این نماز زنگار و آثار گناه را از قلب انسان برمی‌دارد و نردبانی است که انسان را بالا می‌برد و از کارهای زشت بازمی‌دارد، بنابراین به نماز خود اهمیت دهید این نماز در زندگی انسان نورانیت ایجاد می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ویژگی دیگر مؤمنان واقعی این است که از آنچه خداوند به آنها داده انفاق می‌کنند. همه می‌توانند مؤمن واقعی باشند بنابراین در این آیات برنامه جامعی برای سعادت دنیا و آخرت انسان بیان شده است.

وی با بیان اینکه شما در منطقه حساس زندگی می‌کنید که از سوابق تاریخی درخشان برخوردار است گفت: پدران شما نور ولایت را در آن منطقه پاشیدند و شما نیز سعی کنید همچنان این نور را روشن نگاه دارید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ سعی کنید دین‌دار باشید مذهب خود و جوانان را حفظ کنید. خداوند به شما توفیق این سفر زیارتی را داده است بنابراین از این سفر نهایت استفاده را داشته باشید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین