عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
در محضر مجتهدی تهرانی (ره)؛
انسان‌ها در عمر خود کارهای گوناگونی انجام می‌دهند، ولی بهترین کارها در عبادت خداوند خلاصه می‌شود.
عقیق:آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در مورد بهترین کارها در طول عمر می‌گوید: در حدیثی رسول خدا (ص) می‌فرماید: تمامی سعادت طول عمر، در عبادت خداوند عز و جل است. این حدیث کوچکی است؛ ولی خیلی حرف دارد. یعنی سعادتی بالاتر از این نیست که انسان عمر طولانی بکند و همه عمرش را در راه عبادت و بندگی و نماز شب و نماز جماعت و سفر به کربلا و قم سپری کند.

مرحوم مجتهدی در ادامه می‌گوید: لذا این دعایی که در مکارم اخلاق است را بخوانید و به خدا بگویید: خدایا اگر عمر من چراگاه شیطان است، مرا از این دنیا ببر و اگر عمر من در راه اطاعت و بندگی تو می گذرد، به من عمر طولانی عطا فرما. این دعا را بخوانید و از خدا بخواهید که خدایا اگر وجود من مفید است و اگر آدم خوبی هستم و اگر با پولم به مردم خدمت می کنم، به من عمر طولانی بده؛ و الا اگر آدم کلاش و بخور بخوابی هستم یا طلبه ای هستم که در امتحان ها مدام رد می شوم و خمس نمی دهم و نماز اول وقت نمی‌خوانم، باید بگویم خدایا مرگ مرا زودتر برسان تا در روز قیامت عذابم بیشتر نشود. هرچند دعا کنی اجابت نکند.

آیت الله مجتهدی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود می فرماید: رسول خدا (ص) فرموند: هرگاه خداوند بنده ای را دوست داشته باشند، او را گرفتار می کند تا صدای تضرع و زاری‌اش را بشنود. در کتاب جواهرالاخبار این حدیث آمده است که امام جعفر صادق(ع) فرمودند: همانا مومن برای حاجتی که دارد دعا می کند. در این هنگام خداوند به ملائکه می گوید: برآورده شدن حاجت این شخص را کمی به تاخیر بیندازید. من خوشم می آید که این فرد می‌گوید خدا. مثل اینکه شما شیرینی را به دخترت نشان می دهی و بعد آن را عقب می بری دخترت گریه می کند، تو هم خوشت می آید.
 
خداوند در عوض این کار در آخرت به انسان مومن پاداش می‌دهد. مومن به خاطر آنچه که از نیکویی‌های ثواب‌ها و پاداش‌ها در آخرت می بیند که این پاداش ها چقدر چرب و چیلی است، می گوید کاش هیچ یک از دعاهایم در دنیا مستجاب نمی شد.
 
منبع:
کتاب احسن الحدیث آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین