عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
در آستانه میلاد حضرت زهرا(س)
نشست تکریم بانو امین و رونمایى از کتاب «اربعین هاشمیه» ایشان که در بیروت چاپ شده توسط رایزنى و حوزه‌هاى علمیه سیدة نساء‌العالمین موسسه معارف حکمى و مطالعات فلسفى در مجتمع امام مجتبى(ع) در بیروت برگزار شد.
عقیق:کتاب «اربعین هاشمیه »توسط مرحوم  بانو مجتهده امین به زبان عربی با موضوع چهل حدیث از پیامبراکرم (ص) در زمینه فقه، اخلاق و سایر موضوعات  نگاشته شده و علویه همایونی آنرا به فارسی ترجمه و تقریظ (حاشیه نویسی) کرده است.

مراسم رونمایی از این کتاب روز چهارشنبه (15 مارس)  با سخنرانی محمدمهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان،  شیخ شفیق جرادى رئیس موسسه معارف حکمى  و حضور بانو مجتهده صفاتى و هیات زنان جمهورى اسلامى ایران که به مناسبت میلاد حضرت زهرا س و روز زن در لبنان به سرمی‌برند همراه بود.

این مراسم تحت نظر مرکز فرهنگی ایران در لبنان و به دعوت مرکز فرهنگی "سیدة نساء العالمین"در بیروت و مرکز آموزشی دینی و فلسفی المعارف الحکیمه برگزار شد.
زهرا مرادی استاد دانشگاه و حوزه در سخنانی درباره خانم امین گفت: وی امانت خداوند را به طور کامل حفظ کرد.
پس از آن «سید محمدمهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و طی این سخنرانی به برهه تاریخی که خانم نصرت امین در آن زندگی می‌کرد پرداخت.
این مراسم با سخنرانی شیخ شفیق جرادی، مدیر مرکز المعارف الحکیمه به پایان رسید. وی در سخنرانی خود گفت که خانم نصرت امین از جمله کسانی بود که زندگی خود را در خدمت پیامبر مکرم اسلام قرار داده بود.
این نشست که در قالب مجموعه برنامه‌هاى رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز زن صورت گرفت و هدف از آن تاکید بر سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان الگوى زنان مسلمان و روز زن مسلمان بود.
هیات پنج نفره‌ای متشکل از بانو مجتهده صفاتى و خانم دکتر نرسیسیانس استاد مسیحى دانشگاه تهرات و خانم حسینى فعال رسانه‌اى و دانش آموخته دکتراى مطالعات زنان و خانم ژاله خاکى کارآفرین و متخصص آموزش مهارت‌هاى حرفه اى و خانم اسلامى‌نیا کارشناس فرهنگى به مدت 6 روز در لبنان برنامه‌هاى متعددى در این زمینه خواهند داشت.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین