عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام؛
وظیفه همه مؤمنان است که ملاک ها و معیارهای مدنظر رهبری را خوب بشناسند و بفهمند و آن ها را معرفی کنند؛ هیچ گاه صلاح نیست که بسیجی ها و هیأتی ها به طور مشخص از یک کاندیدای خاص حمایت کنند.
عقیق:سردار محمداسماعیل مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در گفت وگویی درباره ولادت حضرت زهرا(س) گفت: بیش از 30 سال است که شعرا و مداحان در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در این سال های اخیر حدود 400 نفر از مداحان خواهر از سراسر کشور نیز در این دیدارها شرکت می‌کنند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: ما پیش از این که بخواهیم به عزاداری ایام فاطمیه توجه داشته باشیم، باید به هدف ایشان توجه داشته باشیم که این بانوی بزرگوار هدفشان دفاع از ولایت بود.

مداحی تأکید کرد: ما در ولایتمداری و دفاع از ولایت الگو و شاخصی بهتر از ایشان در اسلام نداریم؛ اگر حضرت زهرا(س) در آن مقطع زمانی از ولایت دفاع نمی‌کردند، مردم تصور می‌کردند چون دختر پیامبر اکرم(ص) در این حادثه سکوت کرده‌اند، پس حتما حق با غاصبانی است که به خانه ایشان یورش برده بودند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در مقابل منافقان و غاصبان ایستادند و با خطبه ها و موضع گیری های شفاف به مردم ثابت کردند که آن ها منافق و غاصب هستند، توضیح داد: ایشان ولایتمداری خود را با زحمات، لطمات و زجرهایی که کشیدند ثابت کردند و در همین راه هم به شهادت رسیدند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام ادامه داد: ما باید به جای اظهار نظر شخصی، نظرات رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهیم و ایشان نظرشان این است که عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه‌ها و مساجد برگزار شود و در قالب دسته جات عزاداری و به خیابان‌ها کشیده نشود.

مداحی با تأکید بر این که از ولایتمداری حضرت زهرا(س) باید الگو بگیریم و نظرات ولایت را اجرایی کنیم، اشاره کرد: ما نسبت به شناخت ابعاد متخلف زندگی حضرت زهرا(س) و تبلیغ و انتشار آن در میان نسل جوان کوتاهی کرده و با ضعف رو به رو هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از دختران و زنان جامعه ما نسبت به حجاب توجیه نیستند و خودشان هم نمی دانند که نسبت به این احکام ناآگاه هستند؛ از طرف دیگر برخی مردان هم از انگشتر و گردنبند طلا استفاده می کنند که از حرمت آن آگاه نیستند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام یکی از وظایف علما، بزرگان و مبلغان حوزه علمیه را تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) برای دختران و زنان جامعه افزود: وظیفه مدیران اجرایی و هیأت های مذهبی نیز این است که این سیره را به شکل جزئی به نسل جوان، با ابزار مختلف بشناسانند.

مداحی تأکید کرد: هیچ گاه صلاح نیست که بسیجی ها و هیأتی ها به طور مشخص از یک کاندیدای خاص حمایت کنند اما وظیفه همه مؤمنان است که ملاک ها و معیارهای مدنظر رهبری را خوب بشناسند و بفهمند و آن ها را معرفی کنند؛ چرا که بسیاری از مردم به این دلیل که با این ملاک ها آشنا نیستند، در بزنگاه ها دچار اشتباه می شوند.

وی ادامه داد: این اشتباه در انتخاب سبب می شود که نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عقب بماند و شاهد پیشرفت چشمگیری نباشد؛ برای این کار باید از ابزار و روش های مختلف مثل اینترنت و فضای مجازی بهره گیری شود.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به یکی از ویژگی های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهور مدنظر رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: رییس جمهور ایران باید در مقابل بیگانه ها و دشمنان انقلاب و اسلام، مقاوم، خستگی ناپذیر و شجاع باشد.

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری ایران در مقابل اسرائیل و آمریکا باید طوری عمل کند که این مستکبران حتی جرأت حمله لفظی هم به ما نداشته باشند چه رسد به حمله نظامی و یا این که بخواهند گزینه های روی میز را به رخ ما بکشند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین