عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
هدف از برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآنی فهمیدن کلام خداوند است،امیدواریم و تلاش می کنیم اخلاق و اعمال قرآنی در جامعه تجلی پیدا کند.
عقیق:حجت‌الاسلام خسروی معاون آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد در آئین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد اظهار داشت: آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد سالی یکبار برگزار می‌شود که امسال با حضور یک هزار مؤسسه قرآنی و بیش از 70 هزار قرآن‌آموز به صورت کتبی در 320 شهرستان برگزار شد.

وی در خصوص ویژگی‌های این دوره از آزمون قرآن و عترت ارشاد اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته افرادی را به عنوان ناظر به مراکز آزمون اعزام می‌کردیم اما امسال مسئولیت نظارت به ادارات ارشاد استان‌ها سپرده شد و امروز از مدیران کل استان‌ها که در برگزاری آزمون به خوبی درخشیدند تجلیل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خسروی بیان کرد: توجه به فهم قرآن یکی از مهمترین برنامه‌های ما در امسال بود، در کنار آزمون ویژه مؤسسات آزمونی نیز با حضور کارکنان دولت برگزار شد که بیش از 500 هزار نفر شرکت‌کننده داشت که جا دارد از متولیان امر به ویژه سازمان استخدامی و آموزش و پرورش تقدیر و قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد:هدف از برگزاری آزمون و برنامه‌های قرآنی، قرآنی شدن جامعه است،‌ قرآنی شدن غیر از حفظ، قرائت و تفسیر است بلکه تجلی رفتار، اعمال و اخلاق قرآنی در افراد است. خداوند متعال به افرادی این توفیق را عنایت می‌کند که ادب قرآنی داشته باشند.

وی در خصوص رعایت کردن ادب در پیشگاه قرآن شخصیت امام خمینی (ره) را مثال زد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)یکی از نمونه‌های بارز و الگوی قرآنی بودن است،زمانی که به ایشان قرآن را دادند امام خمینی (ره) بلند شدند قرآن را گرفته و بوسیدند و بعد نشستند، نگاه و کلام ایشان برگرفته از قرآن کریم بود و ما باید از امام خمینی (ره) درس بگیریم.

 
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین