عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
محمدزاده اعلام کرد
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش ۱۷ ویژه‌برنامه برای ایام نوروز ۹۶ از شبکه قرآن خبر داد و با اشاره به طرح قرآنی ۱۴۵۱ گفت: این طرح در سال ۹۶ با محوریت سوره‌های مبارکه «تبارک» و «واقعه» اجرا خواهد شد.
عقیق:نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه‌های نوروزی و طرح بزرگ 1451، چهارشنبه 25 اسفندماه 95 در ساختمان شبکه قرآن و معارف سیما با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران این شبکه برگزار شد.
محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست از پخش 17 ویژه‌برنامه سال نو از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با رویکرد جدید برای ایام نوروز 96 تدارک دیده شده که بیشتر آنها از 28 اسفند سالجاری بر روی آنتن خواهد رفت.
وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های سال 96 شبکه قرآن گفت:  سوره مبارکه حجرات که شامل بسیاری از اندرزها و صفات نیکوی مومنان است محوریت برنامه‌های نوروز 96 قرار گرفته است.
وی ضمن تشریح برنامه‌های مستندگونه سال جدید گفت: ویژه برنامه «حدیث بندگی» با موضوع شرح و بررسی زندگی علمای گذشته و معاصر و همچنین مستندی درباره مساجد مناطق جنوب کشور تحت عنوان «سایه رحمت» آماده پخش از این شبکه خواهد بود.
محمدزاده افزود: مستند «بهار انس» که از اتفاقات جلسات قرآن و محافلی که با حضور فعالان و خوشنویسان قرآنی حکایت می‌کند، متناسب با فضای عیدگانه تولید شده است.
وی همچنین در خصوص ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای درباره سفر نوجوانان و جوانان به راهیان نور تولید شده است که  همراه با اجرای مسابقات قرآنی در راستای ترغیب و تشویق مخاطبان جامعه هدف  و همچنین مستند «نشانه‌ها» با رویکرد بهترین تصاویر از طبیعت با پردازش قرآنی آماده پخش از شبکه قرآن و معارف سیما است.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  در خصوص ویژه‌برنامه‌های تلاوت قاریان اظهار کرد: در حوزه تلاوت نیز برنامه‌ای تولید شده که در آن 40 تلاوت شاهکار از قاریان ممتاز جهان اسلام در شبکه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود که تاکنون این تلاوت‌ها در رسانه ملی پخش نشده است.
محمدزاده تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن را از دیگر برنامه ویژه نوروز عنوان کرد و گفت: تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن در قالب برنامه «نور علی‌ نور» از اول سال 96 به همراه ترجمه تقدیم مخاطبان می‌شود.

سایت شبکه قرآن و معارف سیما راه‌اندازی شد

وی از تاسیس سایت شبکه قرآن خبر داد و گفت: سایت شبکه قرآن در جهت تسهیل در نمایش و پخش زنده مراسمات و فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  در ادامه گفت: ویژه‌برنامه «پرسمان» که مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته با گرایش قرآنی و با حضور کارشناس‌های نمونه در راستای پاسخ به سوالات و شبهات دینی  در سری جدید خود به روی آنتن می‌رود.
محمدزاده به دیگر برنامه‌های نوروز 96 شبکه قرآن اشاره کرد و گفت: برنامه «یاد خدا» با موضوع ولایت در قرآن‌کریم و با استناد به آیات قرآن‌کریم بحث جدیدی را در رسانه ملی به نمایش درمی‌آورد.
وی به ویژه‌برنامه تحویل سال اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال با عنوان «نوروز نو» پیش از تحویل سال در روز دوشنبه از 9 صبح آغاز خواهد شد و با آیتم‌های متنوع و بخش‌های گوناگون و با حضور میهمانان قرآنی تقدیم حضور مخاطبان می‌شود. یکی از بخش‌های این ویژه‌برنامه، «هفت تلاوت» است که شامل تلاوت 7 قاری به نیت سنت هفت‌سین عید نوروز خواهد بود.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  از پخش سری جدید برنامه تلویزیونی «اسراء» خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه «اسراء» که موضوع آن تلاوت تقلیدی است با رویکرد و ویژگیهای جدید از شنبه 28 اسفندماه بر روی آنتن می‌رود. سری جدید برنامه اسراء با شرکت نوجوانان به صورت لیگ برگزاری می‌شود که هم از نظر قاب تلویزیون و دکور و هم از جهت محتوا تغییراتی را به دنبال داشته است.
محمدزاده افزود: برنامه دیگری با موضوع سبک زندگی دینی با عنوان برنامه «عطر زندگی» به تهیه‌کنندگی فرهادی همه روزه از ساعت 17 تا 18:30 تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد؛ همچنین سخنرانی اخلاقی علما و بزرگان دین از ویژه‌برنامه‌هایی است که علاوه بر پخش در شبکه قرآن در اختیار شبکه‌های دیگر قرار خواهد گرفت. دو برنامه نیز با گرایش قرآنی تحت عنوان برنامه «آشنا» و «زندگی‌، بندگی» در این شبکه به نمایش درخواهد آمد.
وی به ادوار گذشته طرح بزرگ قرآنی اشاره  کرد و گفت: طرح 1441 در 10 سال پیش به‌صورت طرح فراگیر قرآنی با همت شبکه قرآن و معارف سیما، به‌جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان تولید شد. نام این طرح با سالهای نزول قرآن با عنوان 1441 کلید خورد. این برنامه به مدت 10 سال ادامه داشت تا اینکه برنامه 1450 با محوریت سوره مبارکه «حدید» به اتمام رسید.

محوریت سوره‌های مبارکه تبارک و واقعه در طرح 1451

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  افزود: براساس نظر کارشناسان  مقرر شد تا سوره‌محور بودن به عنوان محور برنامه‌های 1451 قرار گیرد و به همین دلیل به علت عدم تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان برای هر کدامیک از آنها سوره‌ای را به صورت محوریت قرار دادیم. سوره‌ای که برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است سوره مبارکه «تبارک» است که علت آن این است که این سوره دارای 30 آیه است که می‌توان در تما ایام ماه مبارک رمضان از هر کدام‌یک از آیات بهره‌مند شد. همچنین سوره مبارکه «واقعه» که مورد علاقه مردم و تاکید بر قرائت آن شده است، برای فصل تابستان که مخاطبان بیشتری در این طرح شرکت می‌کنند در نظر گرفته شده است. این سوره 96 آیه دارد و تقارن 96 آیه با سال 1396 را به فال نیک گرفتیم و برهمین اساس این سوره انتخاب را انتخاب کردیم.
محمدزاده به ویژگیهای این طرح اشاره کرد و گفت: حضور فعالان دانشگاهی کشور، اتحادیه های دانش‌آموزی در دور جدید این طرح از اقدامات شایسته‌ای است که در طرح 1441 شاهد آن خواهیم بود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین