عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
آیت الله صافی مطرح کردند:
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: امروز بانوان مسلمان با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمي را با صلابت و شجاعت و استقامت پيموده، و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.
عقیق:پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مراسم  «ريحانة النبي صلّي الله عليه و آله» به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللّهم صلّ علي الصديقة الطاهرة سيدة نساء العالمين و علي أبيها و بعلها و بنيها و الائمة المعصومين من ذرّيّتها سيّما بقيّة الله في الأرضين.

ميلاد مسعود يگانه بانوي جهان، سيّده زنان عالم را به پيشگاه مقدّس کهف امان و صاحب دوران حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح العالمين له الفداء و دوستداران و محبّان آن حضرت، تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم.

افتخار بزرگي را که نصيب مردم با ايمان و با شرافت دار الولاية مهر شده که در اين ايّام خجسته و نوراني، نسبت به ساحت مقدّس حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، عرض ادب و احترام نموده، و مجالس جشن و سرور و شادماني برپا مي‌کنند، و مناقب و فضائل آن بانوي بزرگ اسلام را براي همگان، تبيين و تشريح مي‌نمايند، تبريک گفته، و براي آنان از خداوند متعال، قبولي اعمال و مزيد توفيقات و عزّت و سعادت دارين مسئلت دارم.

يکي از جلوه‌هاي بسيار حسّاس و درخشان و درس‌آموز حيات و زندگي مبارک حضرت صديقه طاهره سيره خاصّ آن حضرت مي‌باشد که در عصر و زمان خود با شرايط خاصي که با آن روبرو شده بودند در احياي دين و اعلاء کلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهي، نقش اساسي داشت و مشحون به پيام‌هاي سعادت‌بخش و هدايت‌هاي عالي و راهنماي بشر در طول تاريخ مي‌باشد.

موقف و موضع الهي حضرت زهرا سلام الله عليها داراي ويژگي‌هاي خاصّ و امتيازاتي بي نظير است. اگر چه عمر ظاهري آن حضرت به واسطه ظلم ظالمين کوتاه شد و در عنفوان جواني شهيد شدند، اما در همين فرصت اندک، مواضعي داشتند که داراي درس‌هاي آموزنده و سازنده در طول تاريخ براي انسان‌ها مخصوصاً مسلمانان است.

امتيازات و مواضع آن شهيده مظلومه در ايمان و معرفة الله، در زهد و بي اعتنايي به دنيا، در احسان و ايثار، در عبادت و بندگي خدا، در همسرداري و تربيت فرزندان، در حفظ کرامت و حشمت‌هاي بلندي که اسلام براي بانوان توصيه نموده، و در رعايت عفاف و حجاب، نمونه و يگانه بود.

امروز بانوان مسلمان ما با حفظ کرامت انساني و الهي خود، آن بانوي عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگي خود قرار داده، و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمي را با صلابت و شجاعت و استقامت پيموده، و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.

به همه عزيزاني که مراسم با عظمت ريحانة النبي صلي الله عليه و آله را برپا مي‌کنند درود مي‌فرستم، و عنايات خاصّه حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشريف را براي آنان مسئلت دارم.

و السّلام عليکم و رحمة الله

15 جمادي الثانية 1438 هـ.ق

لطف الله صافی


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین