عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف؛
طرح آرامش بهاری از 24 اسفند امسال آغاز می شود و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.
عقیق:نشست خبری طرح نوروزی «آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان» در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: یکی از وظایف سازمان مدیریت امامزادگان، تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی است و بحث ارتقای فرهنگ خدمت‌رسانی در برنامه‌های سازمان اوقاف تبیین شده است. در این میان یکی از برنامه‌های مهم سازمان، طرح آرامش بهاری برای خدمت رسانی به مسافران نوروز است. در کشور ما یکی از سنت‌های نیکو در ایام نوروز صله ارحام و مسافرت است. به همین دلیل بر خود لازم دانستیم که این طرح را در جهت خدمت‌رسانی به مردم در سازمان اوقاف طراحی کنیم.
 
شرفخانی در ادامه افزود: این طرح از 24 اسفند امسال شروع و تا 14 فروردین 96 ادامه دارد و در دو بعد فرهنگی و خدمت رسانی طراحی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: در 2400 امامزاده طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود که از این تعداد در حدود دو هزار امامزاده مراسم تحویل سال داریم. در همه این امامزاده‌ها برنامه‌های فرهنگی متنوع وجود دارد. یکی از مهمترین برنامه‌ها برپایی خیمه‌های معرفت با موضوعات مشاوره برای جوانان، تبلیغ دین، پاسخ به سولات مذهبی، مسابقه و بخش همه واقف باشیم است.

حجت الاسلام شرفخانی در خصوص برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری گفت: نمایشگاه طراحی گرافیک و تابلوهای نقاشی در 1700 بقعه و امامزاده اجرا می‌شود و در 705 امامزاده غرفه عفاف و حجاب داریم. همچنین در برخی بقاع متبرکه دیگر، بخش مسابقه و رقابت‌های کتابخوانی انجام می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع میزبانی از مردم در امامزادگان پرداخت و افزود: ما بیش از 4 میلیون هدیه فرهنگی اعم از کتاب کودک، پازل، لوازم التحریر و ... برای هدیه به مردم در نظر گرفتیم.

شرفخانی از برنامه دیگر اوقاف در نوروز گفت و افزود: یکی از بحث‌های مهم، خدمت رسانی و اسکان است که در این زمینه 958 زائرسرا در امامزادگان داریم و در 793 اسکان موقت طراحی شده است. البته در 1200 امامزاده ایستگاه صلواتی و پذیرایی را خواهیم داشت. همچنین در برخی از امامزادگان ایستگاه سلامت طراحی شده تا بتوانیم از مردم استقبال کنیم.

وی در پایان گفت: سازمان اوقاف برای روز 12 فروردین برنامه ویژه‌ای دارد. همچنین در روز طبیعت هم امامزدگانی که در فضای طبیعی قرار دارند، به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین