عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
مسئول قرار گاه تخصصی امیر بیان:
ایام عید نوروز فرصت مناسبی برای تبلیغ است و مبلغ باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرد.
عقیق:حجت الاسلام صالح پور، مسئول قرارگاه تخصصی امیر بیان، عصردیروز در همایش آموزشی بصیرتی مبلغین نوروز ۹۶که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: ایام عید نوروز فرصت مناسبی برای تبلیغ است و مبلغ باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرد.

مسئول قرارگاه تخصصی امیر بیان عنوان کرد: تبلیغ عناصری دارد که  یکی از آنها تبلیغ در جمع دوستان و اقوام است؛در این نوع از تبلیغ مبلغ باید زیرکانه و هوشمندانه به بیان و ارائه مباحث اخلاقی و دینی  بپردازد.

*یک پیام دینی غیر مستقیم در هر جلسه دید و بازدید

وی افزود: گر دراین نوع جلسات طلبه بتواند حداقل در هر جلسه ای به صورت غیر مستقیم، یک پیام دینی بدهد، توانسته کار بسیار ارزشمندی انجام دهد.

حجت الاسلام صالح پور گفت: اگر چه در امر تبلیغ مشکلات و موانع زیادی وجود دارد، ولی با توسل به اهل بیت(ع) می توان بر مشکلات غلبه کرد. 

مسئول  قرار گاه تخصصی امیر بیان عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید مبلغ در جلسه خانوادگی به آن دقت کند این است که نباید درهمان لحظه شروع جلسه وارد بحث شد بلکه لازم است در طول مدت جلسه بحث دینی را ارائه کند.  بهتر است شروع جلسه با صلوات باشد، بعد سؤالی را مطرح و آهسته آهسته همه را وارد بحث کند و در مراحل بعدی جلسه پیام اصلی را انتقال دهد

حجت الاسلام صالح پور گفت: این جلسات ممکن است حتی بعد از غذا و یا در سر سفره غذا اتفاق بیافتد، ولی مهم این است که طوری زیرکانه ورود به بحث شد تا کسی متوجه نشود شما می خواهید آنها را نصیحت کنید.

*استفاده مناسب از عکس ها و کیلیپ های تبلیغی

مسئول  قرار گاه تخصصی امیر بیان عنوان کرد: یکی از دیگر راه های تبلیغ فامیلی  ارائه عکس ها و کلیپ های تبلیغی است، ازاین راه ساده می توان به خوبی پیام تبیلغی به شرکت کننده گان جلسه داد تا مورد  استفاده همگان باشد.

وی  در پایان افزود: درجلسات دید و بازدید مبلغ لازم است از هنرنمایی خاصی استفاده کند  تا بتواند معارف دینی را به خوبی به آنان منتقل کند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین