عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
مدیر حوزه علمیه استان فارس مطرح کرد:
مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: حضرت فاطمه ام البنین(س)، بدون هیچ شکایت و گلایه ای از شهادت فرزندان برومند خود از جمله حضرت عباس(ع)، همچون یک مادر شهید شجاع و فداکار، وظیفه فرزندان خود را فدا شدن در راه امام حسین بن علی(ع) عنوان، و به این اتفاق، افتخار می کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتگویی در شیراز، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س)، در مورد ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ عالم اسلام، اظهار داشت: تواضع و ادب این بانوی شجاع و عفیفه، در نوع خود مثال زدنی است.

وی تأکید کرد: حضرت ام البنین(س)، الگویی بسیار خوب و ارزشمند برای همه بانوان، زنان و دختران هستند و می توان در زمینه های مختلف از جمله شوهر داری و تربیت فرزندان از ایشان الگو گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که تواضع و ادب حضرت فاطمه ام البنین(س) از همان آغاز زندگی مشترک خود با امام علی(ع) مثال زدنی بود، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار، هنگام ورود به منزل مولا امام علی بن ابیطالب(ع)، از شوهر خود می خواهد که با وجود این که نامش فاطمه است، اما در منزل او را فاطمه صدا نکند تا شاید فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) به یاد مادر گرامی شان افتاده و اندوهگین شوند و هم این که ایشان اعتقاد داشتند که مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بی بی دوعالم، بسیار بالاتر از آن است که نام ایشان با نام من یکی صدا شود.

وی در بیان دیگر ویژگی ها و فضائل شخصیتی حضرت فاطمه امل البنین(س)، گفت: به جرأت می توان گفت که ویژگی ها و فضائل شخصیتی حضرت ام البنین(س) در فرزندی همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) تبلور یافت که تمام عمر خود را در رکاب امام حسین(ع) و پسر فاطمه گذراند و هیچ گاه به خود اجازه نداد در مقابل حرف امام زمان خود، حرفی بزند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی افزود: حضرت ام البنین(س) حتی در شب شهادت مولا الموحدین امام علی(ع) نیز ادب کرده و به درون حجره ای که فرزندان فاطمه زهرا(س) در کنار پیکر مطهر امام علی(ع) نشسته بودند وارد نشد؛ همچنین ایشان در مراسم تشیع پیکر همسر خود، پشت سر اهل بیت رسول الله حرکت کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه ام البنین(س)، همچنین در مقاطع مختلف پس از حادثه کربلا، بدون هیچ شکایت و گلایه ای از شهادت فرزندان برومند خود از جمله حضرت عباس(ع)، همچون یک مادر شهید شجاع و فداکار، وظیفه فرزندان خود را فدا شدن در راه امام حسین بن علی(ع) عنوان، و به این اتفاق، افتخار می کرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، با بیان این که حضرت امل البنین(س) در طول زندگی مبارکی که در کنار فرزندان فاطمه زهرا(س) و خاندان رسول الله(ص) داشتند، همیشه ادب را رعایت می کردند، گفت: حضرت ام البنین(س) و فرزندان شان، هیچ گاه خود را بالاتر و یا هم ردیف فرزندان فاطمه(س) نمی دیدند، بلکه همواره با این دید که ایشان در مراتبی بالاتر هستند، به این گلهای باغ نبوت خدمت میکردند و همچون خادمه ای محو در ولایت بودند .

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در پایان سخنان خود، با اشاره به نوع عزاداری حضرت ام البنین(س) برای شهادت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، گفت: این عزاداری به نحوی سوزان بود که حتی مخالفان ولایت و مخالفان اهل البیت(ع) در مواردی با ایشان همدردی می کردند.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین