عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
استاد حوزه:
استاد حوزه علمیه گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود آن جامعه روی صلاح و رستگاری را نخواهد دید، یعنی این دو فریضه یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری جوامع بشری است.
عقیق: به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی، حوزه علمیه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: قرآن کریم در زیباترین شکل و قالب، وجود ملکوتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را در ۴۱۰ آیه مورد توصیف و تمجید قرار می دهد و نعمت رسالت ایشان را بالاترین و سنگین ترین نعمت آفرینش معرفی می کند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) به قدری غصه مردم و دغدغه سعادت بشریت را داشتند که فرمودند هیچ پیامبری به اندازه من اذیت و آزار نشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ایشان آمدند تا با مکتب اسلام بار ما را سبک کنند، بیان کرد: این موضوع برخلاف تبلیغات دشمنان و مخالفان است که می گویند اسلام آمده تا با احکام باری بر دوش مسلمانان بگذارد.

میرزا محمدی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، بیان کرد: این رسالت تمام انبیا، اوصیا و مومنین است که ما به آن توجه و عنایت نداریم و تصور می کنیم اگر گناه، فساد و منکری در جامعه رواج پیدا کرد نباید تذکر دهیم چرا که تذکر ما بی فایده است.

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه ای ترک شود آن جامعه روی صلاح و رستگاری را نخواهد دید، یعنی این دو فریضه یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری جوامع بشری است. اگر معروف به جای منکر و معروف به جای منکر در جامعه قرار بگیرد آن جامعه دچار چالش جدی و اساسی می شود که در آن جای ارزش ها و ضد ارزش ها عوض می شود و جامعه به سمت ارزش های دین حرکت نخواهد کرد.

محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: در چنین جامعه ای یک انقلاب ماهیتی در امر مقدس اخلاق، تربیت و فرهنگ دینی اتفاق خواهد افتاد که هرگز این خسارت قابل جبران نیست.

میرزا محمدی یادآور شد: بزرگترین ظلم و منکر در جهان آفرینش بعد از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) این بود که عده ای معروف را از متن جامعه کنار زدند و منکر را جایگزین آن کردند و مردم به ویژه خواص به جای اینکه نسبت به این انقلابی که بین معروف و منکر اتفاق افتاد موضع گیری جدی داشته باشند یا سکوت کردند و یا با تهدیدها عقب نشینی کردند که باعث شد طاغوت زمان به حدی پیشروی کند که بر مستند جانشینی پیامبر(صلی الله علیه و آله) بنشیند و ارزش های نورانی اسلام را با اعمال سلیقه تبدیل به ضد ارزش کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین