عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
در دومین روز از دوره آموزشی خواهران مداح مطرح شد؛
حجت الاسلام حیدری کاشانی در دومین روز از دوره آموزشی خواهران مداح از نقش و تأثیرات فضای مجازی در اجتماع و خانواده بیان کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی عصر دیروز در دوره آموزشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم به بررسی موضوع «نقش و تأثیرات فضای مجازی در اجتماع و خانواده» پرداخت.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره فضای مجازی گفت: متأسفانه مدیران و مسئولان کشور در بحث فضای مجازی باز مانده‌اند و اظهار می‌کنند که توانایی کنترل 75 درصد این فضا را ندارند.

وی با بیان این که اینترنت آوردگاه فضائل اخلاق رحمانی و اخلاق شیطانی است، بیان کرد: در نخستین راهکار عملی باید راهکار شیطان شناسی و شیطان ستیزی را به خوبی بشناسیم؛ در بحث شیطان شناسی نیاز به پژوهش و کار مضاعف در این زمینه احساس می‌شود.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: ما تسلیم رسانه‌هایی شدیم که خود و فرزاندانمان را به فضای خیالی می‌برند؛ «جهالت» و «غفلت» دو روزنه نفوذ شیطان است. راهکار دوم برای مقابله با این بحران، تقویت خِرد گرایی و عقل گرایی است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در ادامه سخنان خود بیان کرد: راهکار سوم شروع از خویشتن و خانواده خود است؛ اگر این بحث را فقط برای دیگران بخواهیم بیان کنیم، از همین ابتدا محکوم به شکست خواهد بود.

وی افزود: تأثیر پذیری منفی انسان از تأثیرپذیری مثبت او بسیار بالاتر است؛ مادری که می‌خواهد الگویی برای فرزند خود باشد، باید بیش از ده مرتبه با فرزند و خانواده خود صادق باشد تا یک بار فرزند او رفتار صادقانه داشته باشد، اما اگر یک مرتبه به فرزند خود دروغ بگوید، بلافاصله دروغ تحویل می‌گیرد.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: خلأ عاطفی و محبتی از دیگر معضلاتی است که فضای مجازی ایجاد کرده است؛ بیش از 40 درصد کاربران اینترنتی به حد اعتیاد رسیده اند و اگر این تکنولوژی برای لحظاتی از آن ها گرفته شود، پریشان می‌شوند.

وی تصریح کرد: در روایات بیان شده که نگاه چهره به چهره افراد خانواده و دوستان به هم، درجات آن ها را بالاتر می‌برد و ایجاد محبت می‌کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین دعای قرآنی حضرت علی(ع) در قنوت نماز، آیه 74 سوره مبارک فرقان بوده است؛ مقام «قرة العینی» در خانواده و رسیدن به مقام «امام المتقینی» از مهمترین ویژگی هایی است که در این آیه به آن اشاره می شود.

گفتنی است؛ این دوره با حضور 300 نفر از مداحان خواهر سراسر کشور17 تا 19 اسفند در اردوگاه ولایت قم واقع در میدان 72 تن  برگزار می‌شود.

همچنین حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، حجت الاسلام شیخ محمود ریاضت، حجت الاسلام حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت، دکتر حمیدرضا مقدم فر، مصطفی خورسندی مدیر خانه مداحان و کانون مداحان کشور و دیگر اساتید از سخنرانان این برنامه هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین