عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
حجت‌الاسلام مروی در نکوداشت آیت‌الله واعظ‌زاده
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ورود به عرصه تقریب کم چالش نیست و این عرصه، عرصه پرتنشی است که اهالی آن را هم از خودی‌ها و هم از بیرونی‌ها با چالش مواجه می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در مراسم نکوداشت مقام علمی آیت‌الله واعظ‌‌زاده خراسانی مؤسس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی که عصر دیروز (چهارشنبه 18 اسفند) در این دانشگاه برگزار شد، گفت: شخصیت مرحوم واعظ‌زاده خراسانی باید بیشتر از اینها به جامعه شناخته و تبلیغ شود. مرحوم واعظ‌زاده خراسانی در حوزه علمیه خراسان  تحصیل کرد. این حوزه برکات زیادی برای جهان اسلام داشت از جمله شیخ طوسی، شیخ طبرسی و محقق سبزواری.

وی اظهار داشت: مرحوم واعظ‌زاده خراسانی ویژگی‌های برجسته‌ای داشتند که بنده به تعدادی از آنها اشاره می‌کنم: ایشان در علوم مختلف تفسیر، فلسفه و کلام، جامعیت و در نوع خودشان برجستگی داشتند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این عالم برجسته تواضع و فروتنی و پرهیز از شهرت بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به زمان شناس بودن آیت‌الله واعظ‌زاده، ابراز داشت: حضور ایشان در تقریب و حوزه نیز نشانه زمانشناس بودن آیت‌الله واعظ‌زاده بود. بنابراین ورود به عرصه تقریب کم چالش نیست و این عرصه، عرصه پرتنشی است که اهالی آن را هم از خودی‌ها و هم از بیرونی‌ها با چالش مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: نترسیدن از خدا و اخلاص عمل در این عرصه لازم و ضروری است. مرحوم واعظ‌زاده خراسانی این خصوصیت را داشتند. همچنین ایشان در محضر و مکتب آیت‌الله بروجردی پرورش یافتند و در راه وحدت از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

حجت‌الاسلام مروی گفت:  همانطور که آیت‌الله اراکی هم بارها اشاره کردند دل مشغولی و دغدغه مصلحان جهان اسلام همواره مسئله اتحاد بوده است. آنچه امروز باید برای جامعه، علما و فرهیختگان در صدر قرار بگیرد وحدت و اتحاد اسلامی است که به وسیله آن اسلام عظمت و شکوه خویش را به دست می‌آورد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین