عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
آیت‌الله رئیسی در نکوداشت آیت‌الله واعظ‌زاده
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم نکوداشت آیت‌الله واعظ‌‌‌زاده خراسانی گفت: خطرات تفرقه و جدایی باید در مجالس اهل تفکر و اندیشه تبیین شود و وحدت کلمه همواره مورد تأکید صاحب نظران قرار بگیرد.
عقیق:مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله حاج شیخ محمد واعظ زاده خراسانی دیروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد. آیت الله ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: مرحوم واعظ‌زاده خراسانی تمام عمرش را در آموختن و تلاش برای حفظ وحدت امت واحده صرف کرد. بنابراین حق است که برای این موضوع با اهمیت «وحدت در جمهوری اسلامی» مطرح باشد از شخصیت های نقش آفرینی مثل ایشان یاد و سلوک آنها تبیین شود. دانش آموختگان این عرصه باید بتوانند با ابتنای پیشینه قوی پسینه نورانی شکل بدهند.

وی افزود: در درون امت، چند عنصر وجود دارد: 1- هدف دار بودن 2- عنصر پویایی و حرکت (امت هیچ وقت در جا نمی زند و همواره پویایی خود را حفظ می کند.) 3- دارا بودن امام و مقتدای امت، امام امت را به اهداف نورانی نزدیک می کند.  همچنین باید یکپارچگی و هماوردی در امت وجود داشته باشد. اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد مجموعه را به طرف مقصد واحد سوق نمی‌دهد و شتاب امت را برای فتح قله ها دچار کندی میکند. لذا باید به اعتقادات و باورها تأکید کرد در این بین حتماً لازم است که یک روش ثابت وجود داشته باشد. آنچه که می تواند همه ما را به اتصال حبل الله سوق دهد دیدن صف دشمنی‌ها است. ما باید همواره در ذهن خود دشمن را ببینیم.

تولیت آستان مقدس رضوی در ادامه گفت: آیت‌الله واعظ زاده خراسانی که از آموختگان و پرورش یافتگان مکتب آیت الله بروجردی بود از ایشان فقه را آموخته و روش ایشان را دنبال کرد در شریعت ما یک سری احکام داریم، یک سری غایات و اهداف، نباید اهداف و غایات شریعت را با مسائل اختلافی که قابل بحث و تقریب است به خطر بیندازیم. رویکرد همسان گرایانه و وحدت محوری به عنوان رویکردی راهبردی باید همواره مورد توجه همه عرصه ها باشد. آنچه که امت اسلامی را تهدید می کند راهبرد مستکبرین است. به بیان تفرقه برای مستکبرین راهبرد و ایجاد وحدت برای ما راهبرد است. بنده در سفری که با مرحوم واعظ زاده خراسانی داشتم از چهره خستگی ناپذیر ایشان متوجه شدم که ایشان یکی از رسالت های خودش را حفظ وحدت و دعوت به توحید و عدالت می داند و دعوت به عدالت و ضدیت با ظلم از مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله رئیسی در خاتمه تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود، تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را با هم دیگر استفاده کردند، چون هر دو تخریب‌گر هستند. برگزاری مراسم و نکوداشت های این چنینی بین صاحبان اندیشه و تفکر خوب است ولی لازم است که خطرات تفرقه و جدایی هم تبیین شود و وحدت کلمه همواره مورد تأکید صاحب نظران قرار بگیرد. در رسیدن به غایات شریعت و تمدن اسلامی روزنه های امیدبخشی وجود دارد، به ویژه تصور ما این است که در جامعه اسلامی، توجه به دین به ویژه اسلام ناب که پرچمدار آن ایران است رو به گسترش است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین