عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴
مومنان کساني هستند که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را برپا مي دارند و کارهايشان به صورت مشورت در ميان آنهاست...
عقیق:وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ (38)

و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آنها کردیم (به فقیران) انفاق می‌کنند.

 
مطابق آيه 38 سوره شوري  مومنان کساني هستند که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را برپا مي دارند و کارهايشان به صورت مشورت در ميان آنهاست و از آن چه به آنها روزي داده ايم انفاق مي کنند.

قرآن كريم براي اداره دولت اسلامي مشارکت مردم در اداره امورجامعه و شوراها را پيش بيني شده مي نمايد به طوري كه شورا ستون فقرات نظام سياسي اسلام محسوب مي‌شود.

 از جمله آياتي كه براي اين موضوع مي‌توان به آن استناد كرد آيه 38 سوره شوري است  كه مي‌فرمايد: « وَ أَمْرُهُمْ شُوري بَينَهُمْ» و امورشان در بينشان به مشورت صورت مي‌گيرد. آيت الله مكارم در ذيل اين آيه مي‌نويسد : « يك انسان هر قدر از نظر فكري نيرومند باشد، نسبت به مسائل مختلف تنها از يك يا چند بعد مي‌نگرد، امّا هنگامي كه مسائل در شوري مطرح گردد و عقلها و تجارب به كمك هم بشتابند، مسائل كاملاً پخته و كم‌عيب و نقص مي‌گردد. »

پی نوشت:
ناصر مكارم شيرازي، تفسير نمونه، دار الكتب الاسلاميه، 1373، ج 20، ص 462)
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین