عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
حجت‎الاسلام بی‎آزار با بیان اینکه ایام فاطمیه(س) اشکستان صرف نیست، گفت: حضرت زهرا(س) انقلابی بی‌نظیر را رقم زدند. رفتار حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت به معنای نگهداری از تمام ارزش‌هاست.
عقیق:حجت‎الاسلام احسان بی‎آزار تهرانی طی مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه(س) با بیان اینکه سلامت روز جزاء به اهلیت ما بستگی دارد، گفت: روز قیامت روز وحشت و بی‎قراری است، اما عده‎ای هستند که در آن روز در اوج امنیت و کرامت به سر می‌برند، آنان همان کسانی هستند که اهلیت دارند و به ندای «أین الفاطمیون» لبیک می‌‌گویند.

وی با طرح این سؤال که چطور می‌توانیم به این اهلیت برسیم، اظهار کرد: علامه امینی(ره) دربارۀ رسیدن به این توفیق الهی به 2 سرمایۀ معنوی اشاره می‌کند؛ بال علم و عمل. این بال علمی نیز باید بر دو پایۀ سیر در کرامات و کلمات حضرت زهرا(س) مورد مطالعه و برسی قرار گیرد و این دو شرط لازم سلوک است.

حجت‎الاسلام بی‎آزار تهرانی با بیان اینکه ایام فاطمیه(س) اشکستان صرف نیست، گفت: حضرت زهرا(س) انقلابی بی‌نظیر را رقم زدند. رفتار حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت به معنای نگهداری از تمام ارزش‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه خداوند حضرت زهرا(س) را از نور عظمت خود خلق کرد، اظهار کرد: ملائکه در نور فاطمۀ زهرا(س) مبهوت مانده بودند، خدا هم فرمود این نوری است که از آن انوار هادیان الهی گرفته می‌شود.

 حجتالاسلام احسان بی‎آزار تهرانی با اشاره به حدیث «و هی الصدیقه الکبری و علی معرفتها دارت القرون الاولی» گفت: منظور از قرون اولی سلسلۀ تمام انبیا(ع) است، حضرت زهرا(س) کسی است که تمام انبیا و رسولان (علیهم‌السلام) حول محور ایشان سیر کردند. همچنین در روایت داریم که خدا هیچ پیامبری را به پیغمبری نرساند، مگر با اقرار آنان به ولایت، محبت، معرفت و فضیلت حضرت زهرا(س) نسبت به خودشان.

وی با اظهار عجز از بیان کرامات فاطمۀ زهرا(س) گفت: امام خمینی (ره) در میان فضایل حضرت زهرا(س) فضیلتی را برتر دانستند و آن دربارۀ نام «محدثه» است؛ یعنی کسی که از غیب با او صحبت می‌شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین