عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
آیت الله مکارم شیرازی :
انسان در محیط خانواده، مدرسه و اجتماع تربیت می شود؛ اگر هر یک از این امور رسالت خود را درست انجام دهند، انسان، تربیت اسلامی می شود.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دانش آموزان دبستان مدرسه هاجر ناحیه دو قم، به جایگاه حقوق والدین در اسلام اشاره کردند و گفتند: هرکدام از والدین و فرزندان بر یکدیگر حقوقی دارند و نباید حقوق یکدیگر نادیده گرفته شود.

این مرجع تقلید افزودند: انسان در محیط خانواده، مدرسه و اجتماع تربیت می شود؛ اگر هر یک از این امور رسالت خود را درست انجام دهند، انسان تربیت اسلامی می شود و اگر هر کدام از این امور کوتاهی کنند انسان درست تربیت نخواهند شد.

معظم له بیان داشتند: ان شاء الله هر سه محیط رسالت خود را درنظام جمهور اسلامی به درستی انجام دهند تا با همکاری هم انسانهای سالمی تربیت شوند و بتوانند به نظام و انقلاب خدمت صادقانه انجام دهند.

 ایشان افزودند: معصوم(ع) فرمودها ند«  اگر  والدین و معلم به دانش آموز یک بسم الله یاد دهند، خدای متعال بهشت و برائت از جهنم را به او عطا خواهد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از جمله حقوق فرزند بر والدین، انتخاب درست نام، تعلیم  قرآن و تربیت کردن براساس آموزه های دین است.

 ایشان افزودند: در حالات امام حسن و امام حسین(علیهما الاسلام) آمده است که  این دو بزرگوار با اخلاق عملی، رفتار و کردار درست با محبت، عطوفت مهربانی، مرد میان سال را نصیحت کردند و باعث هدایت او شدند.

معظم له ابراز داشتند: برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه  بهترین راهکار، بیان از روی ادب و احترام است.

نماز اول وقت، قرائت قرآن، یاد خدا بودن، پرهیز از دوستی های ناباب، عدم شرکت در مجلس آلوده و ناپاک و کمک به دیگران و احترام به والدین  از جلمه  مسائلی بود که این مرجع تقلید، در سفارش به دانش آموزان تاکید کردند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین