عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
انصاری در همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت:
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور درگیر فضای مجازی است. فضای مجازی بستر مهم جنگ نرم است.
عقیق:آئین اختتامیه سومین همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت امروز دوشنبه، 16 اسفند در سالن سیدالشهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، ثقفی رئیس هیئت موسس جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی، مدیران بنیاد شهید و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با درود به روح ملکوتی امام راحل اظهار داشت: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، رزمندگان، جانبازان و آزادگان را گرامی می‌داریم. در آستانه 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا با افتخار سومین همایش جبهه مجازی را برگزار کردیم که نماد و نشان دهنده آن است که بنیاد شهید و امور ایثارگران همان طور که رهبر معظم انقلاب به شدت روی فضای مجازی تأکید دارد، توجه داشته است. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور درگیر فضای مجازی بوده و بستر مهم جنگ نرم در فضای مجازی است. امروز دشمن در حال مبارزه با نظام و اسلام است که فضای مجازی را گرفته و مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به خاکریز رزمندگان گفت: اگر خط خاکریز ما در دوران دفاع مقدس هزاران کیلومتر تا مرز فاصله داشت، امروز مرز مبارزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، همراه ما بوده و به قدری نزدیک است که باید حضور پیدا کنیم. جنگ نرم در دستور کار نظام سلطه است و رهبر معظم انقلاب روی فضای مجازی تأکیداتی داشتند. رهبر انقلاب در بیاناتی فرموده‌اند که باید در این زمینه فعال باشیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه باید دشمن را از فضای مجازی بیرون کنیم، تصریح کرد: رزمندگان  اسلام در زمان دفاع مقدس دشمنان را از هشت استان بیرون کردند و امروز باید سربازان و رزمندگان جنگ نرم، دشمنان را از حدود خود بیرون کنند. یکی از اهداف ما بیرون کردن سربازان نظام سلطه از حوزه فضای مجازی در جنگ نرم است. یکی از عناصر بسترسازی که می تواند ما را در حوزه فضای مجازی به برتری رساند، حضور منسجم، به روز و آگاه به این کار است که اگر این شرایط را داشته باشیم حتماً یک انصر بسترساز خواهیم داشت که بتوانیم دشمنان را از فضای مجازی بیرون کنیم.

انصاری افزود: ایثارگرانی که در دوران دفاع مقدس در رویارویی با دشمنان بودند امروز در کارزار مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ورود کرده‌اند و ما آنها را تشویق می‌کنیم؛ چرا که اسلام آمریکایی اسلامی است که قصد دارد در حوزه‌های سیاست، اقتصادی، و اجتماعی وارد شود. آنها خواستار اسلامی هستند که در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فتوا ندهد. امام راحل و رهبر انقلاب بارها روی شرکت همه عناصر مومن و انقلابی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید داشته و دارند.

وی با بیان اینکه امروز صحنه دفاع حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر حضور قوی، توانا و با دانش داشته باشیم، حتماً عنصر برترساز را به‌دست می‌آوریم. ما نباید در حوزه فضای مجازی منفعل باشیم. امروزه پدیده شهروند خبرنگار پدیده‌ای است که اطلاع رسانی مدرنی را تبدیل به یک اطلاع رسانی فوق مدرن می‌کند که نباید از آن عقب بمانیم. شهروند خبرنگار موضوعی است که امروز دنیا را به چالش کشانده است و رسانه‌های رسمی منفعل این پدیده شده‌اند. در بسیاری از کلیدواژه‌ها رسانه‌های رسمی به آن نپرداخته‌اند. موضوع شهروند خبرنگار را باید شناخته و اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنده معتقد هستم که در حوزه ایثار و شهادت هر فرد می‌تواند یک رسانه باشد. جبهه فضای مجازی باید ساماندهی شود؛ چون دشمن جبهه تشکیل داده است. هرکاری که دشمن می‌کند ما باید با روحیه جهادی مقاومتی و انقلابی با آن مقابله به مثل کنیم. کسی میتواند در فضای مجازی فعال باشد که روحیه جهادی، انقلابیگری و مقاومتی داشته باشد. لازمه این ساماندهی مخاطب‌شناسی است. باید بدانیم که مخاطب چه مطلبی می‌خواهد و هر مطلبی را تولید نکنیم؛ بنابراین در جبهه فضای مجازی باید به شهروند خبرنگارانی که امروز به یک پدیده تبدیل شده‌اند، بپردازیم.

انصاری با اشاره به اینکه در این جبهه باید سربازان جنگ نرم ساماندهی شوند، تصریح کرد: آماری که ارائه شد نشان می‌دهد که دو هزار و 600 شبکه وبلاگ نویسی، اینستاگرام و تلگرام در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند که 400 شبکه در این همایش شرکت کرده‌اند. از بین اینها باید سربازان جنگ نرم با روحیات انقلابیگری ساماندهی شوند. همه شبکه‌ها و گروه‌های فضای مجازی را با همدیگر به عنوان یک واحد محسوب کنیم که با یکدیگر ارتباط داشته باشند و فعالیت آنها که سربازان جنگ نرم و سرباز ولایت هستند، باید شناسایی شوند.

وی یادآور شد: محدوده این جبهه باید گفتمان‌سازی شود. امروز پرچم گفتمان‌سازی در دستان مقام معظم رهبری است و ایشان پرچم اقتصاد مقاومتی مقابله با نفوذ، توسعه روحیات انقلابی‌گری  و سبک زندگی را تدوین کرده‌اند و براساس عَلَمی که بر دست دارند، باید پشت سر ایشان حرکت کنیم و گفتمان سازی را انجام دهیم. همچنین بکوشیم اگر می‌گوییم راه شهدا ادامه دارد، در فضای مجازی بگوییم راه شهدا کدام است و ادامه دادن راه آنها چه التزامی دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین