عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س):
امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت فاطمه (س)، آیت‌الله، وجه‌الله، کلام‌الله و حجت‌الله است؛ لذا هر کاری که ایشان انجام داده، برای ما حجت است.
عقیق:تجمع بزرگ عزاداران فاطمی ظهر امروز با قرائت زیارت حضرت زهرا(س) در میدان فاطمی برگزار شد. در این مراسم محسن طاهری، عبدالرضا هلالی، روح الله بهمنی، محمدحسین حدادیان مداحی و صابر خراسانی شعرخوانی کردند. سخنران این مراسم آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران بود.

آیت‌الله صدیقی گفت: فاطمه زهرا (س) حجت خداست، حجت یعنی اگر کسی از او تبعیت کند، پیش خدا دلیل دارد. در سوره اُسراء آمده است، «با جهالت و بی‌آدرسی راه نیفتید، به شایعات توجه نکنید، چیزی را که نمی‌دانید، نباید بگویید؛ اول بدانید و بفهمید، وقتی که معلوم شد خدا راضی است، آن وقت راه بیفتید».

وی ادامه داد: جوانان ما برای مشورت و تحقیق در انتخاب همسر، رفیق و شغل باید به یک راه‌ بلد مراجعه کنند. باید علم داشته باشید، بدون علم نباید در زندگی قدمی برداشت، دین ما، دین آگاهی و علم و بصیرت است. کسانی که در فتنه ۸۸ گول خوردند، چقدر به مملکت ضربه زدند؟ اُبهتی که در دنیا با آمدن ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی به دست آورده بودیم، آتش زدند؛ به خاطر یک شایعه. چرا قبول کردید؟ به شایعات گوش ندهید. در تصمیم‌های خودتان علم پیدا کنید، اول علم پیدا کنید و سپس اقدام کنید.

امام جمعه موقت تهران افزود: حالا چرا خداوند این دستور را می‌دهد؟ زیرا هم گوش، هم چشم و هم دل باید پاسخگو باشند، باید جواب داد؛ از ما می‌پرسند، از چشم و گوش و از اینکه چرا فلان شخص را دوست داشتی و دیگری را دوست نداشتی، می‌پرسند. اگر بگویی از پیغمبرم شنیده‌ام، می‌گویند قبول است. از جمله کسانی که بگوییم از او تبعیت کردیم، بی‌بی هر دو عالم، صاحب امروز، مادر جانمان، دختر پیغمبرمان حضرت زهرا (س) است. راه فاطمه را بروید، اگر از شما بپرسند چرا این کار را کردید، در جواب بگویید حضرت فاطمه (س) این را گفته بود، می‌گویند تمام است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: اگر سبک زندگی را به شیوه فاطمه (س) اجرا کردید، هم دنیایتان آباد است و هم آخرت‌تان. حضرت زهرا (س) آیت‌الله العظمی است، آیت‌الله یعنی آیینه خدا. شما جمال و صفات خدا را در آیت‌الله می‌بینید. فاطمه زهرا (س)، آیت‌الله، وجه‌الله، کلام‌الله و حجت‌الله است، لذا هر کاری که حضرت فاطمه (س) انجام داده است، برای ما حجت است. آنهایی که خلاف مسیر حضرت زهرا (س) می‌روند، حجت ندارند. روز قیامت از حضرت زهرا (س) و حجابش می‌گویند. شوهرداری‌اش برای همه خانم‌ها حجت است. بانوان ما در زندگی باید به سبک زندگی فاطمه (س) زندگی کنند. امیرالمؤمنین (ع) قسم می‌خورند و می‌گویند به خدا قسم من در زندگی‌مان حتی یک بار هم فاطمه (س) را ناراحت نکردم؛ این زندگی، زندگی نور و بهشت است. فاطمه زهرا (س) هر روز به امام حسن (ع) می‌گفت برو پای منبر جدت بنشین و هر چه گفت، بیا و برای من بگو. امروزه مهدکودک‌های ما شیوه غربی را پیاده می‌کنند در صورتی که بچه‌ها باید به کلاس‌های قرآن بروند و پای صحبت‌های بزرگان بنشینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نوع تربیت بچه در پدر و مادرها وظیفه است، باید بچه‌هایمان را از اول جایی ببریم که چهره شهدا در آنها پرورش بیابد، جایی نبریم که از ابتدا اهل غفلت باشند؛ نمازهای فاطمه (س) تماشایی بود، خدا ملائکه را به دیدن نمازهای حضرت فاطمه زهرا (س) فرامی‌خواند. اگر به نمازهایمان اعتنا نکنیم و نرویم یاد بگیریم که نمازمان را با شور تحویل خداوند بدهیم، در روز قیامت از ما بازخواست می‌کنند. روح زندگی فاطمه (س)، پرستش به خدا و ولایتمداری و دفاع از ولایت بود. این دو ریشه شیوه زندگی فاطمه (س) هستند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین